A versenyzők arra kérték a Forma-1 versenyigazgatóját, Charlie Whitingot, hogy gondolja át, miként lehetne javítani a szingapúri pálya biztonságán, ugyanis többen aggodalmukat fejezték ki a burkolat egyenetlensége, a világítás, és a boxutca ki-, illetve bejárata miatt.
A versenyzők arra kérték a Forma-1 versenyigazgatóját, Charlie Whitingot, hogy gondolja át, miként lehetne javítani a szingapúri pálya biztonságán, ugyanis többen aggodalmukat fejezték ki a burkolat egyenetlensége, a világítás, és a boxutca ki-, illetve bejárata miatt.
Bár a legtöbb versenyzőt lenyűgözte a komoly kihívásokat tartogató vadonatúj szingapúri aszfaltcsík, egyesek aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a pálya bizonyos pontjai nincsenek elég jól kivilágítva. Mindezt pedig meg is osztották Charlie Whitinggal a szokásos pénteki versenyzői eligazításon.
Jarno Trulli volt a fő szószóló, aki arra kérte Whitingot, hogy gondolja át, miként lehetne mielőbb megoldást találni az említett problémákra.
|
“Én és még néhány versenyző aggodalmunkat fejeztük ki emiatt az eligazításon, így van még min dolgozni” – mondta a Toyota versenyzője.
“Van még egy-két hely, ami elég sötét, és bizonyos pontokon igen puklis a pálya, illetve magasak a kerékvetők. Sokat beszéltünk erről, közel egy teljes órát a versenyzői eligazításon. Nagyon érdekes volt látni, hogy mennyi minden előjött az első két szabadedzés után.”
A Renault kétszeres világbajnoka, Feranando Alonso is felszólalt, és elmondta, hogy már teljesen más a véleménye a világításról, mint amikor először végigsétált a kivilágított ringen.
“Ami a világítást illeti, mikor végigsétáltam a pályán, abszolút le voltam nyűgözve, azonban a volán mögött ülve, 300 km/h-val száguldva, néhány terület egy kicsit sötétnek tűnik” – mondta a spanyol.
Trulli azt is hozzátette, hogy nem túl rövid Forma-1-es pályafutása során még sehol nem találkozott ilyen puklis pályával, bár tisztában van azzal, hogy ezzel nem sok mindent lehet kezdeni a vasárnapi versenyig.
Az olasz versenyző véleménye teljes mértékben megegyezik a BMW-s Robert Kubicáéval.
“Nagyon puklis a pálya. Kompromisszumos megoldásokat kellett kötnünk a beállítások terén a pálya egyenetlensége miatt. Nagyon nehézzé teszik a versenyzők és a csapatok dolgát ezek a puklik” – mondta a lengyel pilóta.
A boxutca be- és kijárata is szóba került az eligazításon, ugyanis a versenyzők komolyan aggódnak amiatt, hogy mivel mind a bejárat, mind pedig a kijárat a nagy sebességű utolsó és első kanyar ideális ívén van, az akár balesetet is okozhat.
A pilóták ugyanakkor azt is elmondták, hogy a tízes kanyar kerékvetőjén tovább kellene módosítani, bár az azon található kiálló puklikat már az első szabadedzés előtt lecsiszolták.
“Rengeteget beszéltünk a boxutca be- és kijáratáról, mert mindkét szekció nagyon veszélyes. Azonban jelen pillanatban nem tudom, hogy mit tudunk tenni, vagy mit lehetne tenni holnapig” – folytatta Trulli.
Az olasz versenyző a tízes kanyarban található rázókövekről így vélekedett: “Azt gondolom, hogy ezt a részt is biztonságosabbá és jobbá lehetne tenni.”
Véleményét teljes mértékben osztja a Toro Rosso francia pilótája, Sebastien Bourdais, aki elmondása szerint utálja a pálya említett szakaszát.