A Royal Bank of Scotland véget vetett a hónapok óta tartó spekulációknak, és szerdai közleményében hivatalosan is bejelentette, hogy a Williams istállóval kötött szerződése lejárta után, azaz a 2010-es szezon végén elhagyja az F1-et.
A Royal Bank of Scotland véget vetett a hónapok óta tartó spekulációknak, és szerdai közleményében hivatalosan is bejelentette, hogy a Williams istállóval kötött szerződése lejárta után, azaz a 2010-es szezon végén elhagyja az F1-et.
Talán nem kell mondani, hogy a banki szektort nagyon rosszul érintette a tavalyi évben kirobbant gazdasági válság, ami miatt a holland pénzintézet, az ING már idén kénytelen búcsút inteni a Forma-1-nek.
Ahogy azt sejteni is lehetett, itt még koránt sem ért véget a történet. Éppen ezért senkit nem ért váratlanul az RBS mai bejelentése, miszerint költségei drasztikus csökkentése érdekében elhagyja a sportot 2010-ben.
“Az RBS remek partnere a csapatnak, és nagyon boldogok vagyunk, hogy az elmúlt négy évben hozzájárulhattunk ahhoz, hogy növeljük a márka nemzetközi ismertségét” – mondta a Williams névadó résztulajdonosa, Sir Frank Williams.
“Köszönjük az RBS és más hűséges partnerünk támogatását. Jó pozícióban vagyunk ahhoz, hogy átvészeljük azt a hihetetlenül komoly kihívást, amit a következő évek tartogatnak számunkra.”
“Az RBS tartotta magát ahhoz a szerephez, amit a brit gazdaságban betöltünk, és több mint 500 magasan képzett technológiai szakember munkáját támogatta egy olyan szektorban, melyben Nagy Britannia világelső. Az elmúlt három évben a Williams több mint 100 millió fontot költött 2 700 angol beszállítójával, és ez fontos, hogy az üzlet fennmaradjon.”
Andrew McLaughlin, az RBS csoport kommunikációs igazgatója a következőkkel folytatta: “Felismertük, hogy egy teljesen más gazdasági környezetben működünk, és már október óta vizsgáljuk az összes tevékenységünket. Elkerülhetetlen, hogy reagáljunk az előttünk álló helyzetre, és ezt oly módon tegyük, hogy tiszteletben tartjuk jelenlegi szerződéseinket.”
“Szponzori együttműködésünk alatt, a Williams mindig azon volt, hogy előbbre vigyük a programunkat. Mindig is nagyon támogatóak voltak abban, hogy megtaláljuk az utat, miként lehetne csökkenteni a költségeket a szerződésünk hátralévő részében. Ez a korai bejelentés pedig lehetőséget ad Sir Frank Williams számára, hogy előre tudjon tervezni financiálisan.”
Az RBS és a Williams együttműködése egészen 2005-ig nyúlik vissza. Az első megállapodás 2007-ben véget ért, amit további három évre meghosszabbítottak.
Az RBS megerősítette, hogy tartja magát szerződésben foglalt kötelezettségeihez, és egészen 2010 végéig támogatja a csapatot, azonban más területen megszorításokat vezet be. A vendéglátási költségeit 90%-kal csökkenti, illetve lemondja összes pályaszéli hirdetését a 2010-es idényre.
Az autosport.com információi szerint az RBS a csapat teljes költségvetésének 10%-át biztosítja.