A hétvégén megrendezésre kerülő Maláj Nagydíj forró pillanatokat és újabb izgalmas előzéseket hozhat a Forma-1-ben.
A hétvégén megrendezésre kerülő Maláj Nagydíj forró pillanatokat és újabb izgalmas előzéseket hozhat a Forma-1-ben.
A Williams istálló azonban felkészül: Sam Michael technikai igazgató az autó új fejlesztéseire, Rubens Barrichello a kivételes fizikai és mentális megterhelésre, Nico Hülkenberg pedig a 250 km/h-val bevehető kanyarokra hívja fel a figyelmet.
„A csapat azzal a céllal utazott Malajziába, hogy mindkét versenyzőjét eredményesen kvalifikálja a versenyre és előrébb lépjen a konstruktőri vb-tabellán” – mondta Michael a csapat előzetesében.
„Szepang eléggé különbözik az eddigi két pályától, itt több nagy sebességgel bevehető kanyar is van. Az FW32-est is fejlesztettük a futamra, a legtöbb újdonság az aerodinamikával kapcsolatos, de a sebsségváltón is dolgoztunk.”
„Mindkét versenyző azon munkálkodik majd, hogy ezen a hétvégén ismét hozzuk a tőlünk megszokott szintet.”
Rubens Barrichello már alig várja a hétvégi futamot, azonban tisztában van azzal, hogy nem lesz egyszerű dolguk, különösen nem az időjárás miatt, ami mindig komoly kihívást tartogat.
„Nagyon kedvelem Malajziát” – kezdte a brazil. „Fizikailag ez az egyik legmegterhelőbb futam, hiszen igazán meleg időre számíthatunk.”
„Tavaly 1,3 kilót fogytam a verseny alatt. A hőség miatt fizikailag és mentálisan is jól fel kell készülni, de úgy érzem, mi mindent megtettünk a tréningek során.”
„Kedvelem a pálya vonalvezetését, kiváló a gyors és lassabb kanyarok összetétele, és elég széles is, így néhány helyen lehetőség adódik az előzésre. Elengedhetetlenek a megfelelő beállítások a jó köridő eléréséhez, ezért a pénteki gyakorlás különösen fontos.
Nico Hülkenberg a következőkkel folytatta: „F1-es autóval még nincsenek tapasztalataim Szepangról, de versenyeztem már itt az A1 GP keretein belül, és ez a segítségemre lehet.”
„Melbourne eléggé kikészített, ezért örülök, hogy ilyen hamar újra autóba ülhetek. Rajta leszünk, hogy végre jobb eredményt érjünk el.”
„A malajziai nem a kedvenc pályám, de azért nem lesz gond. Ráadásul az ötös és hatos kanyar, amelyet 250 kilométer per órával lehet bevenni, a számomra is favorit. Biztosan nagy meleg lesz, de januárban néhány hetet már Malajziában töltöttem, és itt edzettem, vagyis úgy érzem, megfelelően felkészültem.”