Bár a FOTA tagjai már megegyeztek abban, hogy teljesen száműzik a hibrid rendszert a jövő évtől a Forma-1-ből, a Williams megerősítette, hogy tovább folytatja az eszköz fejlesztését, ugyanis használni szeretné azt 2010-ben.
Bár a FOTA tagjai már megegyeztek abban, hogy teljesen száműzik a hibrid rendszert a jövő évtől a Forma-1-ből, a Williams megerősítette, hogy tovább folytatja az eszköz fejlesztését, ugyanis használni szeretné azt 2010-ben.
Mivel csak kevesen vetették be a rendszert az idei szezonban, és a Ferrari, illetve a McLaren kivételével szépen lassan mindenki kiszerelte autójából, mondván több a hátránya, mint az előnye, a magas fejlesztési költségekről nem is beszélve, a FOTA júniusban megerősítette, hogy jövőre egyik tagja sem használja a KERS-t.
Igen ám, de az utóbbi versenyeken bebizonyosodott, hogy a regeneratív rendszer mégis előnyt jelent, különösen a rajoknál, és az előzések, illetve védekezések alkalmával, amit az is jól bizonyít, hogy az utóbbi négy futamból kettőn KERS-szel szerelt autó diadalmaskodott.
Emiatt pedig összedőlhet a csapatok közti korábbi egyezség, hiszen egyre többen gondolják azt, hogy mégiscsak meg kellene tartani a hibrid rendszert, melynek használatát a jövő évi szabályok egyébként nem korlátozzák.
“Teljes mértékben támogatjuk a KERS-t, és mindig is azt tettük” – mondta a Williams technikai igazgatója, Sam Michael. “A környezeti és fenntarthatósági nyomással, amivel a Forma-1 szembe fog nézni a jövőben, a KERS egy pozitív lépés a sport számára.”
“A jövő évi szabályokban is szerepel, szóval tovább folytatjuk saját rendszerünk fejlesztését, annak reményében, hogy azt használni fogjuk jövő évi versenygépünkben, az FW32-ben.”
A Williams azon csapatok táborába tartozik, melyek egyetlen versenyen sem vetették be a KERS-t az idei évben. A grove-i bázisú alakulat egyébként a többiektől eltérően, nem elektronikus, hanem mechanikus, azaz lendkerekes hibrid rendszert fejleszt.
A Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug még augusztus elején, a Magyar Nagydíjon aratott győzelmük után elhintette, hogy a csapatok vélhetően még beszélni fognak a hibrid rendszer sorsáról az évad egy későbbi részében, amire úgy tűnik, hogy hamarosan sort is fognak keríteni.
“Ha a KERS terén is verseny megy, akkor az valóban rengeteg pénzt emészt fel” – mondta a német szakember még augusztus elején, célozva arra, hogy egységesíteni kellene az eszközt. “Én a KERS szószólója leszek, de természetesen tiszteletben tartjuk a FOTA döntését. Meglátjuk, mi lesz.”
“Azonban azt gondolom, erről még beszélni fognak a csapatok az évad későbbi részében, hogy használják-e, avagy sem, mert elég meggyőző a dolog. A Mercedes-Benz hibrid rendszere pedig a legjobb, amit Magyarországon is bizonyítottunk.”