Friss hírek

A Williams nem érti az F-csatorna dilemmát

A Williams technikai igazgatója, Sam Michael nem érti, hogy riválisai miért agyalnak azon, hogy bevessék-e F-csatornájukat a hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon, mert meggyőződése, hogy az eszköz használata előnyt jelent Monzában.


A Williams technikai igazgatója, Sam Michael nem érti, hogy riválisai miért agyalnak azon, hogy bevessék-e F-csatornájukat a hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon, mert meggyőződése, hogy az eszköz használata előnyt jelent Monzában.

Miközben az élcsapatok, a McLaren, a Ferrari, a Red Bull, és a Renault csak a pénteki szabadedzések után döntenek arról, hogy beveti-e saját fejlesztésüket az időmérőn, és a futamon, a Williams vezetése biztos abban, hogy használni fogja az F-csatornát az egész hétvégén.

„Nem igazán értem, hogy miért is téma az F-csatorna Monzára” – mondta Michael. „A mi monzai szárnyunkkal óriási különbséget idéz elő a légellenállás terén, éppen ezért nem is értem, hogy miért ne érné meg használni.”

„Van egy olyan álláspont, hogy ha a szárny laposabban áll, akkor csökken a delta, ami igaz is, de a szárnyra akkor sem áramlik annyi levegő, ez számunkra nem is kérdés.”

“Azt gondolom, hogy mindenki használni fogja a hétvégén.”

Sokan úgy vélik, hogy az F-csatorna használata nem, hogy pozitívan, inkább negatívan hathat az autó teljesítményére Monzában.

Mindezt arra alapozzák, hogy a csapatok a hosszú egyenesek miatt a lehető legmeredekebbre állítják a hátsó szárnyakat, ami miatt csak minimálisan lehet csökkenteni a légellenállást, nem beszélve arról, hogy a hátsó szárnyon kell egy minimális felület ahhoz, hogy be lehessen építeni a rendszert.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!