A William istálló technikai igazgatója, Sam Michael úgy gondolja, hogy túl korai még előzetes jóslatokba bocsátkozni új autójuk teljesítményét illetően, jóllehet kiválóan szerepeltek a portugál tesztprogramon az elmúlt héten.
A William istálló technikai igazgatója, Sam Michael úgy gondolja, hogy túl korai még előzetes jóslatokba bocsátkozni új autójuk teljesítményét illetően, jóllehet kiválóan szerepeltek a portugál tesztprogramon az elmúlt héten.
Múlt héten került megrendezésre az idei év első kollektív tesztprogramja, ahol már több csapat az új autójával rótta a kilométereket.
Bár a Williams FW31 bizonyult a leggyorsabbnak az idei versenygépek közül, Michael úgy gondolja, még túl korai lenne messzemenő következtetéseket levonni az egyes csapatok teljesítményéről.
“Jól kezdtük az FW31 első tesztjét, és elégedettek vagyunk a megbízhatóságával” – mondta az ausztrál szakember az Autosport magazinnak. “Azonban ami a teljesítményt illeti, még túl korai lenne arról beszélni, hogy ki hol áll a mezőnyben.”
“Sokkal több információnk lesz a következő teszten Jerezben, de egyelőre senki nem tudhatja, hogy hol áll a többiekhez képest. Rengeteg minden változik még az első versenyig, hiszen a résztvevők még csak ismerkednek a beállításokkal és a slick gumikkal.”
A Williams volt az első csapat a mezőnyben, amely pályára vitte új aerodinamikai csomagját és megkezdte annak tesztelését még a tavalyi évben, ami Michael szerint segítségükre volt abban, hogy megértsék, milyen beállításokat követelnek meg az új szabályok.
” Rengeteget segített az, hogy a BMW-hez hasonlóan, egy átmeneti autóval kezdtük meg a téli teszteket, ami már a szélesebb első, és a keskenyebb hátsó szárnnyal volt felszerelve” – magyarázta a szakember. “Mindez rengeteget segített abban, hogy megértsünk néhány fontos dolgot, mint például azt, hogy a megváltozott aerodinamikai csomag miként hat a slick gumikra.”