A Williamst kikosarazta a Mercedes-Benz

A Williams résztulajdonosa, Patrick Head elárulta, hogy csapata nincs könnyű helyzetben, mert egyelőre még maga sem tudja, milyen motorral fog rajthoz állni a jövő évben, miután visszautasítást kapott a Mercedestől, és a másik jelölt, a Renault helyzete is bizonytalan.

A Williams résztulajdonosa, Patrick Head elárulta, hogy csapata nincs könnyű helyzetben, mert egyelőre még maga sem tudja, milyen motorral fog rajthoz állni a jövő évben, miután visszautasítást kapott a Mercedestől, és a másik jelölt, a Renault helyzete is bizonytalan.

“A Renault csalásügye nem könnyíti meg a dolgunkat” – mondta a szakember. “Még nem tudjuk, milyen motorral állunk rajthoz jövőre, de bízunk abban, hogy hamarosan minden megoldódik.”

A Williams jelenleg a Toyota erőforrásait használja, de már korábban jelezte, hogy egy évvel eredeti szerződés lejárta előtt, már az év végén szakít a japánokkal.

A grove-i bázisú alakulat még mindig vizsgálja lehetőségeit, melyek közül a Renault tűnik a legvalószínűbb választásnak, habár a franciák jövője még kérdéses, ugyanis csak a jövő hét elején dől el, milyen büntetésre számíthatnak a csalásügy miatt.

Head azt is elárulta, hogy csapata felkereste a Mercedes-Benzt, ám a német autógyártó, amely már idén is három csapatot lát el erőforrásaival, közölte velük, hogy számukra nem elérhető V8-as erőforrásuk.

“Néhány hónappal ezelőtt érdeklődést mutattunk egységeik iránt, de közölték velünk, hogy azok nem elérhetőek számunkra. Belső berkekben mindenki tudja, hogy a szabályok adta keretek között, nekik sikerült a legtöbbet javítaniuk a motoron. Ezért most egy kiváló erőforrásuk van” – mondta Head, aki szerint az sem segített nekik, hogy a tárgyalások időpontjában nem voltak a FOTA tagjai.

A csapat számára a Cosworth egységes motorjai – amik az új csapatok autóiba kerülnek majd – szintén szóba jöhetnek. Head bízik abban, hogy minél előbb pontot tehetnek az ügy végére, jóllehet még nincsenek késésben.

“A Brawn példáján láthatjuk, hogy igen későn is be lehet szerelni egy új motort az autóba, de természetesen nem ez a célunk, hiszen nem ez az ideális, és ha túl későn hozzuk meg a döntést, félő, hogy nem tudjuk úgy optimalizálni az elrendezést, ahogy azt szeretnénk.”

“Emellett jövőre betiltják a verseny közbeni tankolást, így nagyobb tankra lesz szükségünk, szóval amúgy is rengeteg kihívással kell szembenéznünk, ezért sem tolhatjuk ki nagyon a motorválasztást.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!