Mindkét gyártó új fejlesztésű V6-os erőforrással érkezett Spa-Francorchamps-ba, és míg a Mercedesnél a partnercsapatok mellett a gyári istálló is bevetette ez új specifikációt, a Ferrari új motorját csak a két Haas, illetve Antonio Giovinazzi használta.
Az új aggregátok bevetése viszont nem ment simán: a Mercedesnél Sergio Perez és Robert Kubica, míg a Ferrarinál Giovinazzi autójában hibásodott meg az erőforrás.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elismerte, a történtek miatt a belga versenyt némi aggodalommal várták, az eseteket pedig alaposan kivizsgálják.
„Alapvetően nem hátráltatott minket jelentősen. Csak egy nagyon picit” – mondta a szakember.
„Nem vállalunk kockázatokat a versenyen. De kétségkívül nem volt kényelmes helyzet. A motorproblémák eltérőnek tűntek, és még nem elemeztük ki, nem értettük meg őket.”
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto ugyancsak elismerte, aggodalomra adott okot Giovinazzi motorhibája.
„Ez így van, kétségtelenül” – mondta a szakember a verseny után.
„Ki kell elemeznünk, mi történt, hiszen az efféle hibák arra utalhatnak, hogy valami gond van. A motort visszaküldjük Maranellóba, szétszedjük, és megpróbáljuk kideríteni. Pár napunk van csak reagálni. De igen, aggasztó.”
Korábban egyébként Binotto azt mondta, nem adatgyűjtés miatt vetették be csupán partnercsapataiknál az új V6-ost.
„Az oka ennek nem adatgyűjtés volt. Mire pályára visszük, már teljesen megbízhatónak és homologizáltnak kell lennie a próbapadon. Egyszerűen azért vetettük be, mert a motorfelhasználást tekintve eltérőek a csapatok forgatókönyvei, és nyilván így a gyárnak is könnyebb dolga van valamelyest.”
A Ferrari gyári versenyzői, illetve Kimi Räikkönen egyébként a hétvégi Olasz Nagydíjon használhatják majd először az új erőforrást.
A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!