Friss hírek

Albon a McLarenhez hasonlította a pontszerző Williamst

Zseniális stratégiai húzással szerezte meg idei első pontját a Williams istállója. Alex Albon az Ausztrál Nagydíj szinte teljes távját egyetlen gumiszetten teljesítette, ami a futam előrehaladtával egyre jobban működött az autóján. Az egyre jobb pozíciót elfoglaló pilóta nem akart hinni a szemének.

Váratlanul zárt bravúros nagydíjat a Williams istállója, ami Alex Albon esetében többszörös nehézségeket követően állt rajthoz Ausztráliában. A brit-thai versenyző egy három rajthelyes büntetéssel érkezett a szigetországi futamra, de ha ez nem lett volna elég, szombaton egy kizárással tetőztek a problémáik. Vasárnapra azonban minden gondjuk elillant, Albon ugyanis a sor végéről rajtolva a tizedik helyen ért célba, miután a versenytáv 98%-át kerékcsere nélkül teljesítette.

A stratégia magát a pilótát is meglepte, aki egy elképesztően hosszú, 57 körös etapot teljesített a rajtnál is használt C2-es keverékeken. A kötelező kerékcserét az utolsó körben teljesítette, ekkor Esteban Ocon előtt autózott a hetedik helyen. Különösen azért volt számára meglepő a stratégia, mert egy virtuális és két normál biztonsági autós fázis alatt „olcsón” cserélhettek volna kereket.

Hirdetés
 

„Arra gondoltam, hogy tudnak valamit, amit én nem” – utalt a csapat által diktált tervre Albon. „Amikor az egyik Haas [Kevin Magnussen] kiállt előlem, arra gondoltam, hogy ez innentől nehéz lesz, mert neki köszönhetően használhattam a DRS-t, amivel magam mögött tartottam a többieket. Sokkal idősebb gumikon voltam, mint a srácok körülöttem, de ahogy szabad lett előttem a pálya, nagyjából képes voltam tartani a tempót McLarennekkel. A végén sikerült elhúznom az Alpine párosától. Érdekes, mennyire passzol a C2-es keverék az autónkhoz. Váratlan eredmény, ezt még értelmeznünk kell. Talán mindent ezeken a gumikon kellene csinálnunk. Hozzunk tíz szettet belőlük” – viccelődött.

Albon segítségére volt, hogy az utolsó helyről rajtolva a futam elején megengedhetett magának némi gumispórolást. Ezt meghálálta a Pirelli szettje, ami egészen az utolsó körökig nagyszerű tempóra volt képes.

„A végéhez közeledve egyre jobb és jobb lett a helyzet. Az utolsó 25 kört időmérős körökként éltem meg. Nyilván ez egy teljesen váratlan eredmény, ami fényt vet a gyárban és a pályán zajló kemény munkánkra. Ezt eredményezi az elszántság és a motiváció. Elképesztő nap volt, örülök az eredménynek.”

A pilóta hozzátette, a pontszerzés pontosan olyan érzés számára, mint korábban a Red Bullnál elért két dobogós helyezése.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!