Bahreini Nagydíj
IMOLA, ITALY - OCTOBER 31: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on October 31, 2020 in Imola, Italy. (Photo by Davide Gennari - Pool/Getty Images)

Albon: Tegyenek kavicságyat a kanyarokba, és minden meg lesz oldva!

Albon: Tegyenek kavicságyat a kanyarokba, és minden meg lesz oldva!

A Red Bull ifjú versenyzője, Alexander Albon szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jobban tenné, ha sóderágyakat fektetne le a kanyarokban, és úgy határozná meg a versenypálya határait – a thai versenyzőnek szombaton 8 köridejét is törölték pályakiszélesítés miatt.

A fiatal versenyző a 6. helyet szerezte meg az Emilia Romagna Nagydíj szombati időmérő edzésén, a Q3-ban azonban első mért körét törölték, mert a Piratella nevű, 9-es számú kanyarban túl szélesen fordult.

Albon újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva a kvalifikációt követően úgy nyilatkozott, ahelyett, hogy az FIA a hétvégék során folyamatosan változtatgat a pályahatárokon, jobban tenné, ha inkább kavicságyakat fektetnek le.

„Őszinte leszek, nem tudom, miért változtatgatnak a különböző kanyarokban, különböző pályahatárokon. Csak fektessenek le kavicságyat, és rendben leszünk” – mondta a Red Bull pilótája.

„Persze meggyőződésem, hogy az emberek azt fogják mondani, a versenyzőknek tiszteletben kell tartaniuk a pálya határait, de keményen nyomjuk odakint, és ezek az autók olyan jól megépített gépezetek, hogy alapvetően semmi büntetéssel nem jár az, ha szélesen fordulunk. Egyszerűen a köridőről szól az egész. Minél közelebb megyünk ahhoz a bizonyos fehér vonalhoz, annál gyorsabbak és gyorsabbak leszünk.”

„És az egész a pályákon múlik. Ha például a Nürburgringet vesszük, az egy nagyszerű példája egy kiváló pályának remek kijárati kerékvetőkkel, ami után rögtön ott van a sóderágy.”

Az időmérőn nyújtott teljesítményével kapcsolatban Albon elárulta, egyáltalán nem csalódott.

„Nagyon szoros a küzdelem, egy tizeddel jobb köridővel a 4. helyen lennék. Összességében nem volt rossz időmérő, és jó versenyünk lehet a 6. helyről” – magyarázta.

„Elég nehezen indult az időmérő, de aztán egyre jobb és jobb lett. Azt gondolom, a pálya szűkössége és a gumidegradáció miatt az előzés nehéz lehet a versenyen, de ez egy új pálya, és senki sem tudja igazán, hogyan alakul majd, ami izgalmas.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!