Friss hírek

Alfa Romeo: Minél kevesebbet dolgozunk a 2021-es autón, annál többet tudunk a 2022-esen!

Versenyautójának orrkúpjára költötte el fejlesztési zsetonjait az Alfa Romeo csapata. A svájci-olasz istálló szeretne előrelépni az idei szezonban, lesznek is fejlesztései a 2021-es autóhoz, ám bevallottan már a 2022-es modellre fókuszálnak.

Az Alfa Romeo hétfőn mutatta be új versenyautóját a nagyközönségnek. Mivel a kasztnifejlesztéseket befagyasztották, az istálló természetesen tavalyi autójának nagy részét átmentette 2021-re.

Ahol viszont lehetett, ott igyekezett fejleszteni: a rendelkezésére álló zsetonokat is igyekezett okosan elkölteni az istálló. Hogy pontosan mire, arról Jan Monchaux, az Alfa Romeo technikai igazgatója beszélt.

„Rengeteg közös eleme van a C41-esnek és a C39-esnek, egyszerűen azért, mert megszavaztunk bizonyos szabályokat a pandémia miatt” – mondta a szakember. „Bizonyos elemek fejlesztését befagyasztottuk, a kasztnit, a váltót, és a hűtőrendszer számos elemét például át kellett mentenünk.”

„A szabályok megengedték, hogy két úgynevezett fejlesztési zsetont felhasználjunk, hogy változtassunk az autó bizonyos részein, mi pedig úgy döntöttünk, hogy az orrkúpra költjük el ezeket. Nagyon szokatlan szituáció a Forma-1-ben az, hogy nem építhetünk teljesen új autót egy új idényre, de jelen körülmények között ennek van értelme, a cél ugyanis, hogy kontroll alatt tartsuk a költségeket.”

A szakember beszélt arról is, nem sokban befolyásolta a csapat munkáját az, hogy a 2021-re tervezett jelentős szabályváltozások bevezetését egy évvel elhalasztották.

„A tavalyi Ausztrál Nagydíj törlése után bezárt a sport, akkoriban kezdtük volna a 2021-es autón való munkálkodást. Amikor visszatértünk, már tudtunk a változásokról: a 2020-as autóra koncentrálhattunk tehát, amelyet nagy részben átmentünk 2021-re. Emiatt pedig nem volt nagy hatással ránk a dolog.”

Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint a hamarosan érkező új szabályoknak, illetve a költségvetési plafonnak köszönhetően szorosabb lesz-e a küzdelem az F1-es mezőnyben, Monchaux kifejtette: „Nem gondolom, hogy a költségvetési plafonnak bármilyen hatása is észrevehető lesz 2021-ben.”

„A költségvetési plafont csak most vezetik be, mostanra viszont a 2021-es autók már készen vannak. Persze lesz évközi fejlesztés, de mivel a szabályok stabilak maradtak a tavalyi év után, kisebb változásoktól eltekintve nem számítok nagy dolgokra az erőviszonyokat illetően.”

„2022-től kezdjük majd el látni ennek hatásait, amikor minden csapat ugyanannyit költhet az autó fejlesztésére. Azt gondolom, ennek végeredménye az lesz, hogy csökken a teljesítménykülönbség, habár az új szabályozás teljes hatását csak évek múltán láthatjuk majd.”

„A nagyobb csapatok nemcsak a pénzük és a szakembereik miatt tartanak előrébb, hanem azért is, mert technológiai előnyben vannak – és beletelik pár éve, mire kialakul az átfedés. És nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy a költségplafon nem vonatkozik az erőforrásokra, az autók szívére. De összességében bízom abban, hogy 2-3 éven belül a különbségek csökkennek majd.”

A szakember beszélt arról is, nagyon sűrű lesz majd a március közepére tervezett 3 napos teszt Bahreinben.

„Hektikus lesz a bahreini teszt! Arra számítok, hogy minden csapat megpróbálja a lehető legtöbb kilométert megtenni, hogy mindent kipipáljon terveiben. Az egyik kulcstényező az új gumi lesz, amit pár alkalommal már tesztelhettünk tavaly. Szóval rengeteg munka vár ránk ezen a téren. Természetesen kevesebb időnk van, mindössze 3 nap, szóval több lesz az akció a pályán, mint az elmúlt években.”

Az Alfa Romeo technikai igazgatója szerint fontos lesz, hogy megfelelő következtetéseket vonjanak majd le a tesztekből. Bár a csapatnak lesznek fejlesztései év közben, már szeretnének a 2022-es autóra fókuszálni.

„A terv az, hogy megerősítést nyerjenek az új autóval kapcsolatos várakozásaink. Döntő fontosságú lesz, hogy hallgassunk pilótáinkra, megfogadjuk a visszajelzéseiket a vezethetőségről, és bízzunk bennük.”

„Ami a szezonra vonatkozó fejlesztéseket illeti, lesznek újításaink az év során, de kétségkívül kevesebb, mint egy átlagos idény során, hiszen véget ér a jelenlegi éra. Már 2022-re fókuszálunk, amikor is teljesen megváltoznak az autók, ez pedig nagy lehetőséget kínál az előrelépésre.”

„Nem titok, hogy az év során a 2022-es autó fejlesztését preferáljuk. Minél kevesebbet dolgozunk a 2021-es autón, annál többet tudunk a 2022-esen, főleg, hogy életbe lép a költségvetési plafon.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!