Alfa Romeo: Nem jelentenek előnyt Bakuban a hajlékony szárnyak - F1VILÁG.HU

Alfa Romeo: Nem jelentenek előnyt Bakuban a hajlékony szárnyak

HIRDETÉS
Az Alfa Romeo Forma-1-es csapatát irányító Frederic Vasseur szerint nem jelentenek majd nagy előnyt az Azeri Nagydíjon a hajlékony szárnyak.
07 RAIKKONEN Kimi Räikkönen (fin), Alfa Romeo Racing ORLEN C41, action during the 2021 Formula One World Championship, Grand Prix of Monaco from on May 20 to 23 in Monaco - Photo Florent Gooden / DPPI

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csak a franciaországi versenyhétvégétől kezdve szigorít a szárnyakra vonatkozó terheléses teszteken, hogy elejét vegye az F1-es csapatok trükközésének.

A Spanyol Nagydíjon ugyanis kiderült, több csapat, köztük a Red Bull, a Ferrari, az Alfa Romeo és az Alpine is olyan hátsó szárnyat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.

A Mercedes óvást is kilátásba helyezett, a német istálló ugyanis nem örül annak, hogy az új technikai direktíva csak az Azeri Nagydíjat követően lép életbe – szerintük ugyanis a flexibilis szárnyak a bakui pályán nagy előnyt jelentenek majd.

Az Alfa Romeo csapatfőnöke, Fred Vasseur viszont másképp látja.

„Komolyan kell beszélnünk a szárnyakkal kapcsolatban: azok egyáltalán nem lesznek mérvadóak” – mondta a szakember.

„Azt gondolom, a Ferrarival együtt megmutattuk Monacóban, hogy az ilyen típusú pályákon jól teljesítünk. Talán ugyanez lesz a helyzet Azerbajdzsánban is.”

„Azerbajdzsánban két eltérő része van a pályának. Van a városi rész, ahol a filozófia nagyon hasonló, mint Monacóban. És ott van az a mintegy 2,5 kilométernyi egyenes. Az talán egy kicsit nehezebb lesz, de ez van.”

Vasseur kifejtette, nem érzi sportszerűnek az FIA szabálymódosítását.

„Nem én írom a szabályokat, hanem az FIA – mi pedig megterveztük az autónkat a publikált szabályok alapján” – magyarázta.

Hirdetés

„Minden egyes területen a határokat kell feszegetnünk. Ez az F1 filozófiája. És ez minden egyes csapat filozófiája, akár a súlyt, akár a tervezést, vagy minden mást nézünk.”

„És aztán hirtelen – az okokat nem tudom, talán azért, mert egy csapat elkezdett panaszkodni egy hete – új technikai direktívánk lett. Azt gondolom, sajnálatos, hogy ilyen későn érkezik a tisztázása a szabályoknak, mert szerintem minden csapat jóval korábban kérte már ezt. És ne felejtsük el azt sem, hogy mindannyian kollektíven komoly erőfeszítéseket teszünk a költségek csökkentéséért.”

„Rengeteg egyeztetésünk volt, hogy tudjuk, csökkentenünk kell-e a pályán lévő személyzet nagyságát egy-két emberrel, és a többi, és a többi. És aztán előjönnek ezzel a technikai direktívával, nekünk pedig újra kell terveznünk a szárnyakat, újakat kell gyártanunk.”

„Nem a teljesítménybüntetésről beszélek, mert pár összehasonlítást már végeztünk, és nem nagy ügy. Viszont érinteni fog minket, mert a fejlesztési büdzsénk nagy részét erre kell elköltenünk – és ez nem fair.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Alfa Romeo: Nem jelentenek előnyt Bakuban a hajlékony szárnyak
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa
Marko elárulta, mikor dönt Perez sorsáról a Red Bull
Sainz győzelmi esélyekben bízik, de óvatosságra int

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!