Alonso: A prioritás, hogy újra bajnok legyek a következő években! - F1VILÁG.HU

Alonso: A prioritás, hogy újra bajnok legyek a következő években!

HIRDETÉS
A Forma-1 után vélhetően a Dakar-ralin próbál majd újra szerencsét Fernando Alonso, a spanyol versenyző viszont azt mondja, jelenleg abszolút prioritást élvez számára az, hogy a „következő két-három évben” megnyerje harmadik világbajnoki címét.

A kétszeres világbajnok még tavasszal hosszabbította meg szerződését az Aston Martin csapatával, az új megállapodás keretében pedig 2025-ben és 2026-ban még biztosan tagja lesz az F1-es mezőnynek. Hogy ezután mi lesz, az egyelőre nagy kérdés, ám mivel az együttműködés hosszú távra szól, nem zárható ki, hogy még tovább marad a Forma-1-ben.

Amikor Alonso átmenetileg hátat fordított a száguldó cirkusznak, szerencsét próbált az indianapolisi 500 mérföldes viadalon, valamint az endurance-versenyzésben is, utóbbiban ráadásul komoly sikereket is elért. Azt mondja, egyelőre nincs konkrét terve azon kívül, hogy meg akarja nyerni harmadik F1-es bajnoki címét.

„Háromszor próbáltam meg az Indy 500-at, és nem sikerült. Ez az egyetlen, ami hiányzik [a tripla koronából]. De jelenleg nem szerepel a terveim között” – mondta Alonso az Aston Martin egyik szponzora, a Cognizant rendezvényén.  

„Nagyon-nagyon a Forma–1-re koncentrálok most. A következő két-három évben meg akarom nyerni a harmadik világbajnoki címet. Ez az első és egyetlen prioritásom jelenleg.”

„Ezt követően — mivel 45-46 éves leszek — úgy gondolom, hogy az elkötelezettség, ami az Indy 500-hoz szükséges, a tanulás mennyisége, amit újra meg kellene csinálnom… egy kicsit túl sok lenne. Vagy legalábbis most ezt gondolom, nem tudok 100%-osan biztosat mondani.”

Alonso 2020-ban a Dakar-ralin is rajthoz állt, végül tizenharmadikként zárt, elmondása szerint azonban szeretne visszatérni.

„Szerintem a következő nagy kihívásom a Dakar lesz” – magyarázta. „Ha meg tudom nyerni a Dakart, az számomra hatalmas jutalom lenne, mert nyerhetek a Forma–1-ben, az endurance-versenyzésben, Le Mans-ban és Daytonában, és ha raliban is nyerhetnék, az rengeteget jelentene számomra mint pilótának.

„Nem vezetheted ugyanúgy a Forma-1-es autót, mint egy Le Mans-i autót, amivel 24 órát kell menni a győzelemért, vagy ahogy a Dakar-raliban, ahol a dűnéken és a kavicson kell átvágni Szaúd-Arábiában. Szóval sok kategóriában újra kellett tanulnom mindent, és körülvettem magam a világ legjobb pilótáival, akik az adott sorozatban szerepelnek, tanultam tőlük, és alázatos maradtam.”

„Nincs gond azzal, hogy elfogadjam, fogalmam sem volt, hogyan kell raliautót vezetni. De napról napra fejlődtem és tanultam tőlük, míg végül képes voltam versenyezni a világ legkeményebb raliján.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!