Fernando Alonso elmondása szerint az Aston Martin már két éve küzd egy furcsa technikai jelenséggel, amely a futamok egy kritikus pontján, a biztonsági autós újraindítások során teszi sebezhetővé a pilótáit. Ez történt a múlt hétvégi Katari Nagydíjon is, amely során Alonso a célegyenesben haladva a rádióban arra panaszkodott, hogy rendkívül gyenge a végsebessége, és nem hiszi el, hogy nem tudják megoldani ezt a problémát. Utólag kiderült, miről volt szó.
„Az energialeadásról van szó biztonsági autós fázisok után. Az autó azt hiszi, még mindig a biztonsági autó mögött vagyok, ezért nem adja le a teljes elektromos teljesítményt. Emiatt a verseny ezen szakaszán nincs elég végsebességünk, így sebezhetővé válunk.”
A verseny későbbi szakaszán egyértelművé vált, hogy Alonso számára megszűnt a probléma, George Russell az elrontott első bokszkiállása után ugyanis Alonso mögé tért vissza, ám a gyorsabb autója ellenére nem tudta megelőzni az Aston Martint.
Alonso végül a hetedik helyen ért célba a kaotikus versenyen, ami a szeptemberi Azeri Nagydíj óta a legjobb eredménye.
„Hasznunkra voltak a kiesések és a büntetések. Elfogadjuk ezt az eredményt. A csapat miatt boldog vagyok, és Abu Dhabiban remélhetőleg pozitívan zárhatjuk az évet.”