Friss hírek

Alonso balesetét is szimulálták – bevetésre kész a ‘halo’

A ’halóval’ is szimulálta Fernando Alonso ausztráliai balesetét a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).


A ’halóval’ is szimulálta Fernando Alonso ausztráliai balesetét a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

A fejvédő szerkezetet az elmúlt idény során számos alkalommal tesztelték a csapatok, a szövetség pedig mindent megtesz azért, hogy 2018-ban már élesben is bevessenek valamilyen megoldást.

Fernando Alonso a 2016-os idény első versenyén, az Ausztrál Nagydíjon szenvedett óriási balesetet, miután összeütközött Esteban Gutiérrez versenyautójával. A spanyol szerencsére nem sérült meg komolyan az incidensben, bár a következő versenyt kénytelen volt kihagyni.

Az FIA versenyigazgató-helyettese, illetve biztonságért felelős igazgatója, Laurent Mekies az Autosport International nevű rendezvényen elárulta, alaposan kielemezték a kétszeres világbajnok melbourne-i balesetét, és szimulálták azt is, mi lett volna akkor, ha Alonso autójára fel van szerelve a ’halo’.

„Specifikusan megvizsgáltuk azt a balesetet, amikor a ’halóval’ kapcsolatos kutatásokat végeztük” – mondta a szakember.

„Láttuk, hogyan landolt az autó, a legfőbb kérdés viszont az volt, mi történik akkor, ha a versenyzőnek ki kell másznia. A választ két részre kell bontani. Az első rész az a procedúra, amikor a marsallok a kerekeire állítják az autót. Azt persze elfogadjuk, hogyha egy versenyző jól van a baleset után, nem fog erre várni, megpróbál majd kimászni.”

„De nem egy jó ötlet, ha számításba vesszük az autó elektronikai rendszereit – jobb’ szeretnénk, ha inkább várna a segítségre, de hangsúlyozom, megértjük ezt is.”

„Fejtetőre állítottuk az egyik ’halóval’ szerelt kasztninkat, beültettük Andy Mellort [az FIA biztonsági tanácsadója], és szimuláltuk a legrosszabb forgatókönyvet. Arra kértük, másszon ki úgy, ahogy Fernando tette – és hihetetlen, de megcsinálta.”

„Szóval mi úgy érezzük, hogy a ’halo’ valójában még helyet is adott a versenyzőnek ahhoz, hogy lélegezzen. Amikor ezt bemutattuk a versenyzőknek, nem voltak lenyűgözve Andy sebességétől, amivel kimászott az autóból, de ami azt illeti, megkértek minket, hogy hadd próbálják ki ezt, mielőtt bevezetjük a ’halót’, szóval megkapják majd a lehetőséget a gyakorlásra.”

Alonso

Bár a ’halóval’ kapcsolatos kutatásokat elvégezték, Mekies azt mondja, az F1 elöljáróinak kell dönteniük arról, hogy ezt a megoldást választják-e 2018-ra, vagy valamilyen más fejvédő szerkezetet.

„Igazából befejeztük a ’halo-projektet’. Ez volt az egyik legintenzívebb kutatási projektünk. Ami a mérnöki munkát illeti, kész. Most már egy filozófiai értekezés zajlik majd a sportvezetők, a versenyzők, az FIA és a csapatok között, hogy kiderüljön, jó-e a Forma-1-nek és az együléses versenyautóknak mindez, vagy valami mással kell próbálkoznunk.”

„Szóval a 2018-as bevezetésre abszolút alkalmas.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!