Friss hírek

Alonso: Csak előnyeit látom annak, hogy én vagyok a legidősebb az F1-ben

Csak az előnyeit látja annak Fernando Alonso, hogy 2022-ben a Forma-1-es mezőny legidősebb versenyzőjeként vág neki a világbajnokság küzdelmeinek.

A spanyol versenyző tavaly tért vissza a száguldó cirkuszba az Alpine színeiben, és mivel Kimi Räikkönen a 2021-es idényt követően befejezte F1-es pályafutását, a 40 éves Alonso lesz a rangidős a királykategóriában.

Alonso 2001-ben a Minardi színeiben mutatkozott be a Forma-1-ben, a 2002-es idényt pedig kihagyta, mivel a Renault tesztpilótája volt. A francia istállóval aztán 2003-ban visszatért, 2005-ben és 2006-ban pedig világbajnok lett.

Hirdetés
 

Alonso a 2018-as szezont követően elköszönt a Forma-1-től, ám visszatért, és most az új érának is nekivág az Alpine csapatával. Azt mondja, a szabályváltozások miatt a kor és a tapasztalat csak előnyére válik.

„Ami a koromat illeti, remekül érzem magam, komolyan azt érzem, hogy ez előnyt jelent” – mondta a kétszeres világbajnok, amikor a Motorsport.com című lap arról kérdezte, mit gondol arról, hogy idén ő lesz a rangidős az F1-es mezőnyben.

„Amikor megérkezek egy helyszínre, jól ismerem a pályát. Most mindenki tesztelgeti ezt a 18 colos gumit, én viszont jól ismerem ezeket az abroncsokat a WEC-ből. Pontosan ugyanolyan a viselkedésük, ugyanúgy kell vezetni őket – tehát teljesen máshogy, mint az eddigieket. Szóval mindenki más először néz szembe ezzel, én viszont már másodszor vagy harmadszor. Ez pedig jó.”

Azt Alonso is elismeri, áldozatokat kell hozni azért, hogy továbbra is csúcsformában versenyezzen – főleg azért, mert a jelenlegi érában jóval több versenyt rendeznek a Forma-1-ben. A 2022-es idény lesz Alonso 18. szezonja az F1-ben, ráadásul rekordszámú, 23 futammal.

„Az egyetlen probléma az öregedéssel, hogy meg kell legyen a motivációt, hogy belevágj egy olyan szezonba, melynek során 300 napot távol leszel. Meg kell, hogy legyen a vágy, az az életstílus, ami lehetővé teszi, hogy ennek a sportnak szenteld magad.”

„De ettől eltekintve minden más előny. Mivel olyan pillanatában vagyok az életemnek, amikor az F1 iránt akarom elkötelezni magam, ez fantasztikus. Szóval szerintem csak az előnyeit látom. Fizikai szempontból pedig a mostani autókat nem olyan nehéz vezetni. Azt hiszem, 2004-ben vagy 2005-ben a kor talán korlátozó tényező volt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!