Alonso elárulta, mi okozta megcsúszását a Hamilton elleni küzdelemben - F1VILÁG.HU

Alonso elárulta, mi okozta megcsúszását a Hamilton elleni küzdelemben

HIRDETÉS
Hiába szerepelt parádésan a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon, a Forma-1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso azt mondja, még nem szokott hozzá teljesen 2023-as versenyautójához.
action, Bahrain International Circuit, GP2301a, F1, GP, Bahrain
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

A 41 esztendős versenyző a nyitóhétvége meglepetését szolgáltatta a száguldó cirkuszban: két szabadedzésen is a leggyorsabb volt, a vasárnapi versenyt pedig az 5. helyről rajtolva a 3. pozícióban fejezte be. Alonso a versenyen parádés előzéseket mutatott be Lewis Hamiltonnal, illetve honfitársával, Carlos Sainzcal szemben.

Hamiltont Alonso először a 4-es kanyarban próbálta megelőzni a DRS-t kihasználva, a manőver meg is volt, a kanyar közepén azonban autójával megcsúszott, így a hétszeres világbajnok rövid ideig újra elé tudott kerülni. Az Aston Martin versenyzője ezen momentum kapcsán beszélt arról, nem szokott még hozzá teljesen csapata új, AMR23-as kódjelű versenyautójához, ez okozta megcsúszását is.

„Szerintem a lelassulás okozta. Még hozzá kell szoknom a szervóhoz, illetve az autó egyéb dolgaihoz. Egy kicsit más, mint az Alpine, szóval váratlanul ért, hogy őszinte legyek” – mondta a spanyol versenyző. „Azt gondolom, tudjuk, mi okozza ezt, de egy darabig még megmarad. Dolgozunk rajta. Ahogy mondtam, az autó nagyon új, többet kell megtudnunk róla, és nekem is hozzá kell szoknom.”

„Az efféle momentumok részemről inkább abból fakadtak, hogy még meg kell szoknom az autót, azokat a visszajelzéseket, amiket a kormányról kapok, illetve a szervót. Tehát a dolgok még nincsenek 100 százalékig személyre szabva.”

Alonso eddig Renault-motoros autóval versenyzett az Alpine-nál, az Aston Martin versenygépében azonban a Mercedes V6-os erőforrása dübörög. A kétszeres világbajnok azt mondja, ezen a téren nincs olyan különbség a két autó között.

„Ami az erőforrást illeti, kétlem, hogy olyan sok van benne. De az autó maga, illetve az első felfüggesztés geometriája mindig más a különböző autók esetében. Szóval másmilyen visszajelzéseket kapsz az első tapadásról a kormányon keresztül. Meggyőződésem, hogy több időre van még szükségem a pályán ezzel az autóval.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!