Kattints, és kövesd velünk a Stájer Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

Alonso elégedett az új Renault első tesztje után

A Forma-1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso elégedettségének adott hangot, miután hétfőn kipróbálhatta a Renault vadonatúj versenygépét a spanyolországi Valenciában.

A Forma-1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso elégedettségének adott hangot, miután hétfőn kipróbálhatta a Renault vadonatúj versenygépét a spanyolországi Valenciában.

A francia gárda tíz nappal hivatalos bemutatója előtt, hétfőn pályára vitte vadonatúj versenygépét a spanyolországi Valenciában, ahol a héten tovább folytatja a munkát az R28-cal.

“Mikor a csapat először küldi pályára vadonatúj versenyautóját, akkor az első és legfontosabb feladat az, hogy leellenőrizzük az összes rendszert, így a mai nap folyamán ezzel töltöttük az időt” – mondta Alonso a nap végén.

“Egyre hosszabb etapokat teljesítettünk, és a leghosszabb etapom 14 körös volt a nap végén. Minden rendben ment, de még túl korai lenne összehasonlítani a teljesítményünket a többiekével, de nem is ez volt a célunk az első tesztnap. A jó hír az, hogy csak néhány apróbb hiba jött elő, és holnap tovább tudjuk folytatni a munkát” – tette hozzá a spanyol.

A csapat technikai igazgatója, Bob Bell a következőkkel folytatta: “Sikeres volt az új autó első tesztnapja. Kevesebb, mint negyven kört teljesítettünk, de az autóval nem voltak problémáink, így azt gondolom, eredményes volt az új modell első tesztnapja.”

“Szinte minden tervezett munkát időben el tudtunk végezni, csak a rossz időjárás hátráltatott minket. Úgy gondolom, hogy a csapat összes dolgozóját dicséret illeti, hogy a mai nap pályára tudtuk küldeni az új autót. Végeredményben egy nagyon pizitív napot zártunk.”

Bár a tavalyi modell, elődje továbbfejlesztése volt, a Renault úgy döntött, szakít a hagyományokkal, és teljesen áttervezi idei modelljét, az R28-at. Az új autó eleje alapjaiban megváltozott. Az orrkúp a korábbinál jóval alacsonyabban ível, a csúcsa szinte egy vonalban van az első vezetőszárnnyal, mely szintén komoly módosításokon ment keresztül.

Az első szárny tartóeleme a függőlegesből szinte vízszintesbe ment át, mindegy szárnyelemként funkcionál. Az orrkúp alatti terület mélyebbre került, kísértetiesen hasonlít a Ferrari által még 2005-ben használt bébi-szárnyra, továbbá nem meglepő módon, megkapta a McLaren-féle hídszárnyat, ám azt egy tartóelemmel az orrkúphoz rögzítették, ezzel biztosítva, hogy az ne hajolhasson meg az egyenesekben.

Az oldallemezeket is áttervezte a csapat, a hűtők feletti szárnyacskák felfogató pontjai megváltoztak, és a tükrök is a pilótafülke közelébe kerültek, jóllehet a tavalyi évben még az egyik szárnyacskán ültek. A Ferrari mintájára a motorborítás mögött egy jókora nyílás található, amely a hidraulikus rendszer hűtésére szolgál.

Arról egyelőre semmit nem tudni, hogy változott-e a tengelytáv, de minden bizonnyal megnyújtották.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövesd velünk élőben a spielbergi eseményeket!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!