A Forma-1 irányító testülete csütörtökön hallgatja meg a Renault illetékeseit a legújabb kémügyben, aminek végkimenetelétől többek között Fernando Alonso jövője is függ, aki egyelőre arra vár, hogy megtudja, érdemes-e visszatérnie egykori csapatához.
A Forma-1 irányító testülete csütörtökön hallgatja meg a Renault illetékeseit a legújabb kémügyben, aminek végkimenetelétől többek között Fernando Alonso jövője is függ, aki egyelőre arra vár, hogy megtudja, érdemes-e visszatérnie egykori csapatához.
Eközben a McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton sem lehet nyugodt, ugyanis a Motorsport Világtanács pénteken jelenti be, hogy a brit gárdának hendikeppel kell-e megkezdenie a 2008-as bajnokságot.
A Renault és a McLaren ügye lesz a fő téma a Motorsport Világtanács holnapi meghallgatásán Monacóban.
A francia nagyvállalatot azzal gyanúsítják, hogy felhasználta idei autója tervezésénél és fejlesztésénél a McLarentől szerzett titkos információkat, míg a wokingi alakulat jövő évi versenyautója jelenleg is vizsgálat alatt áll még a hónapokkal ezelőtt kirobbant kémügy miatt, ugyanis a szövetség bizonyosságot akar szerezni arról, hogy biztosan nem kaptak helyet a Ferraritól lopott technikák a McLaren jövő évi autójában.
A Renault vezetősége eközben folyamatosan hangoztatta, hogy nem használta fel a McLarentől szerzett titkos információkat, melyeket a wokingiak egykori alkalmazottja, Phil Mackareth – akit már felfüggesztettek munkájából – hozott magával a franciákhoz még 2006 végén.
A McLaren azonban váltig állítja, hogy az átmentett információk miatt komoly előnybe kerülhetett a Renault az elmúlt években. Egyes források szerint a több lemeznyi adat 780 darab skiccet, és a különböző technikai elemek pontos leírását tartalmazta a McLaren 2006-os, illetve 2007-es versenyautójáról.
Emellett az is bebizonyosodott, hogy legalább 18 Renault alkalmazott tudott a titkos anyagról, akik között magas beosztásban dolgozó mérnökök is voltak.
Ha a vádak beigazolódnak, akkor a Renault pontosan ugyanolyan büntetésre számíthat, mint a McLaren.
Alonso, aki egy év után szakított a McLarennel, egyelőre nem tudja, hol folytatja pályafutását, ám a többség szerint biztosra vehető, hogy visszatér a Renault-hoz. Igen ám, de ha egykori csapatát komolyan megbüntetik, nem kizárt, hogy visszalép, és a Renault erőforrásokkal futó Red Bull Racing istállóhoz igazol, jóllehet Mark Webbert, és David Coulthardot is érvényes szerződés köti az osztrákokhoz a jövő évre.
A Motorsport Világtanács vélhetően már csütörtökön meghozza döntését a Renault ügyében, mielőtt még pénteken a McLaren 2008-as autójával kezd el foglalkozni. Az FIA még szeptemberben, miután megbüntette a brit csapatot, elmondta, külsős szakértők bevonásával fogja átvizsgálni a McLaren új autóját.
Az FIA elnöke, Max Mosley egy korábbi nyilatkozatában elhintette, ha találnak valami nem oda illőt a McLaren jövő évi autójában, a brit csapatnak ponthátrányból kell megkezdenie a 2008-as idényt.
Mindezek ellenére a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone a múlt héten cáfolta, hogy ilyet mondott volna. “Amit Max a Motorsport Világtanács legutóbbi meghallgatása után mondott, az nem volt más, mint hogy ha találnak valamit a McLaren autójában, büntetésre számíthat a csapat. Az viszont csak egy dolog, hogy találnak valamit, a végleges döntést a Motorsport Világtanács hozza majd meg” – mondta a brit üzletember még a múlt hónapban a Reutersnak.
Az FIA szakértői már egy hónapja vizsgálódnak a McLaren wokingi főhadiszállásán, és nem egy az egyben lemásolt Ferrari elemek, sokkal inkább lopott ötletek után kutatnak.
A McLaren sajtószóvivője egyik ügyben sem kívánt nyilatkozni.