Alonso használt motorral indul Kínában

A Ferrari megerősítette, hogy nem szerel új erőforrást Fernando Alonso autójába a hétvégi Kínai Nagydíjra, miután a spanyol pilóta V8-as motorja tönkrement az elmúlt futamon Malajziában.


A Ferrari megerősítette, hogy nem szerel új erőforrást Fernando Alonso autójába a hétvégi Kínai Nagydíjra, miután a spanyol pilóta V8-as motorja tönkrement az elmúlt futamon Malajziában.

Az olaszok motorfelelőse, Luca Marmorini elmondta, hogy a kétszeres világbajnok azt az egységet fogja használni a hétvégén, amivel megnyerte a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat.

A Ferrarit az első három versenyen több motorprobléma is hátráltatta, Bahreinben mindkét autójában motort cserélt az időmérő után, ugyanis félő volt, hogy a túlmelegedtek egységek felmondják a szolgálatot.

Éppen emiatt két teljesen új motort szerelt autóiba a soron következő Ausztrál Nagydíjra, ahol nem is volt gond, nem úgy, mint Malajziában, ahol két körrel a futam vége előtt elfüstölt az egység Alonso autójában, sőt a Sauber Ferrari erőforrásai is megadták magukat.

A tavalyi évhez hasonlóan, idén is nyolc motor áll a versenyzők rendelkezésére a szezonban, és minden további egység beszerelése tíz helyes rajtbüntetést von maga után, így csínján kell bánni azokkal.

A Ferrari ezért is döntött úgy, hogy a bahreini versenyen használt egységeit visszaszereli autóiba, hiszen az előrejelzések szerint nem lesz olyan meleg Kínában, így nem kell attól tartaniuk, hogy túlmelegednek a motorok, ahogy az a szezonnyitón problémát okozott.

„A versenyzők nyolc motort használhatnak fel egy szezonban, és a stratégiánkat is ennek megfelelően alakítottuk ki” – mondta Marmorini a Ferrari hivatalos weboldalán.

„Elővigyázatosságból úgy döntöttünk, hogy nem használjuk a bahreini motorokat Ausztráliában, de azokat visszaszereljük autóinkba Kínában, mert úgy érezzük, azokkal a szezonnyitón történtek ellenére sem lesz gond.”

Marmorini azt is elmondta, hogy az elmúlt versenyen történt három motorhiba után alaposan kivizsgálták a helyzetet, és kiderült, hogy Alonso egységének meghibásodásához egy eddig soha nem tapasztalt strukturális probléma vezetett, ami kapcsolatba hozható azzal, hogy a spanyol pilótának a szokásostól eltérően kellett vezetnie a váltó korai meghibásodása miatt.

„Fernando motorja strukturálisan hibásodott meg Sepangban, egy olyan hiba lépett fel, amivel nem találkoztunk a téli időszak alatt” – folytatta a szakember.

„Úgy gondoljuk, hogy ennek köze van ahhoz, hogy a versenyzőnek szokatlan módon kellett használnia a motort a futam alatt, a váltó korai meghibásodása miatt.”

„Továbbá semmi kapcsolat nincs a Sauber csapatnál és a nálunk fellépett meghibásodás között, ugyanis partnerünknél nagy valószínűséggel egy elektronikus szenzor okozhatta a problémát.”

Marmorini azt is elmondta, hogy a történtek ellenére elégedettek lehetnek autójuk és motorjuk eddigi teljesítményével.

„Boldog vagyok, mert szerintem a Ferrari csomagja nagyon gyors, bár természetesen mindig lehetne gyorsabb” – mondta.

„A versenyteljesítményünkkel elégedettek lehetünk, mind az autó, mind a motor jól muzsikál, jóllehet utóbbin még keményen kell dolgoznunk, hogy még többet kihozhassunk belőle.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS