Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka úgy véli, ha még idén futamgyőzelmet akarnak szerezni, muszáj javítaniuk időmérős teljesítményükön, ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy jó esélyekkel vágjanak neki a hátralévő versenyeknek.
Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka úgy véli, ha még idén futamgyőzelmet akarnak szerezni, muszáj javítaniuk időmérős teljesítményükön, ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy jó esélyekkel vágjanak neki a hátralévő versenyeknek.
A spanyol versenytempója Koreában is erősnek bizonyult, a dobogóra azonban nem volt esélye, miután az időmérőn csak a hatodik rajthelyet szerezte meg, ráadásul a futam első szakaszában sokat küszködött Ferrarijával.
A verseny után Alonso úgy nyilatkozott, tovább kell folytatniuk a kemény munkát, és főként az időmérőkön kell javulást elérniük, egy körön ugyanis nem elég versenyképesek.
„A verseny végén megvolt a tempónk, ez igaz, a lágy gumikon elég gyorsak voltunk” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.
„A futam első fázisában szintén a maximumon voltam, szóval kétlem, hogy tiszta pályán jobbak tudtunk volna lenni ennél. Mindez a rossz időmérő következménye. Olyasvalamit tapasztaltunk ismét, mint általában vasárnaponként: magyarán, hogy jobb a tempónk, mint szombaton, viszont azért, mert gyengék vagyunk az időmérőn, abban a helyzetben találjuk magunkat, hogy utolérjük a vezető csoportot, de akkorra már túl késő.”
„Javítanunk kell a nyers szombati tempónkon, egy kicsit előkelőbb helyről kell rajtolnunk. A vasárnapi tempónk – bármilyen okból kifolyólag – hasonló, mint az övüké (Red Bull, McLaren). Hétvégén is bebizonyosodott, hogy szombaton szenvedünk egy kicsit, vasárnapra viszont a dolgok feljavulnak.”
Alonso elismerte, szerencsés volt, amikor a Renault versenyzője, Vitaly Petrov nekiütközött Michael Schumacher autójának, hiszen ő is könnyen belekeveredhetett volna a balesetbe.
„A bokszból jöttünk éppen kifelé, miközben jött egy csoportnyi autó, és elég nehéz volt a bokszkijárat. Mindannyian nagyon közel voltunk egymáshoz a DRS mérési pontnál, Vitaly és én is használhattam a rendszert.”
„Ő kihasználta a szélárnyékomat és megelőzött, aztán én is bebújtam az ő szélárnyékába, és gyakorlatilag 30 km/h-val gyorsabban érkeztünk meg, mint mindenki más! Mindketten túl későn fékeztünk. Szerencsém volt a bukótérrel, neki viszont nem, mivel ott volt Michael [Schumacher]. Egyik autó majdnem nekem ütközött, de az utolsó pillanatban észleltem, így sikerült elkerülni a balesetet.”
A spanyol versenyző a futam második felében keményen küzdött azért, hogy utolérje az előtte autózókat, végül azonban a csapatrádión azt üzente mérnökének, feladja.
„20 kört tettem meg úgy, mintha időmérő lett volna, hogy befogjam az előttem autózókat. Két körrel a leintés előtt majdnem összetörtem az autót az utolsó kanyarban. Megkérdeztem a csapatot, mennyi van még hátra, ők pedig mondták, hogy két kör. Mondtam nekik, hogy nem tudom ezt megcsinálni, szóval elég volt mára.”