Portugál Nagydíj

Alonso: Muszáj lesz előrelépnünk Barcelonában

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Alonso: Muszáj lesz előrelépnünk Barcelonában

A Ferrari alakulatának muszáj építenie a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon az ezen a héten lezajlott mugellói tesztre – állítja a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki biztos benne, nehéz dolguk lesz, riválisaik is keményen dolgoznak ugyanis azon, hogy javítsanak versenygépeiken.


A Ferrari alakulatának muszáj építenie a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon az ezen a héten lezajlott mugellói tesztre – állítja a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki biztos benne, nehéz dolguk lesz, riválisaik is keményen dolgoznak ugyanis azon, hogy javítsanak versenygépeiken.

A maranellói gárda az olaszországi teszteken pályára vitte első komolyabb fejlesztési csomagját, melytől a csapat azt várja, sikerül csökkenteni a lemaradást az élmezőny csapataival szemben.

Alonso elárulta, még túl korai megmondani, milyen formában lesznek majd a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon, az azonban biztos, hogy azonnal fejlődniük kell, ha harcban akarnak lenni a legjobb helyekért.

„Megpróbáljuk csökkenteni a lemaradást az élmenőkhöz képest, mert átlagosan 8-9 tized volt a hátrányunk velük szemben az első négy versenyen a Q1 és a Q3 között” – mondta Alonso.

„Azonnal le kell csökkentenünk ezt, ha pontokért, és a bajnokságért akarunk harcolni.”

„Barcelonában meg kell tennünk az első lépést. Tudjuk, hogy nincs varázsgomb, mellyel pole pozícióba hozhatjuk magunkat, hiszen mindenki más javítani fog autóján. De le kell csökkentenünk ezt a hátrányt.”

„Barcelonában tehát szükségünk lesz az első lépésre, Kanadában a másodikra, Valenciában pedig a harmadikra – ahhoz, hogy közel kerüljünk hozzájuk. De a barcelonai lesz a legfontosabb lépés, melyet meg kell tenni. Egyszerűen muszáj. Nem a Q3-ba kerülésért kell küzdenünk, ha a bajnoki elsőségért akarunk harcolni.”

A kétszeres világbajnok a mugellói zárónapon egy új kipufogórendszert is pályára vitt az F2012-essel, ám nem tulajdonított komoly jelentőséget az új fejlesztésnek, elmondása szerint ugyanis vannak fontosabb területei az autónak.

„Teljesítmény tekintetében semmi meglepő. Kipróbáltunk különböző kipufogó-konfigurációkat, minden nap más megoldás volt, és más elemek voltak az autón. Azt gondolom, csupán megerősítést nyertek az elképzeléseink, és tudjuk, mit vigyünk a következő versenyekre, illetve, hogy merre haladjunk tovább a fejlesztésekkel.”

„Idén nem olyan fontos, milyen pozíciót választasz a kipufogót tekintve, vagy, hogy miképp kezeled ezt a pozíciót. Láthattuk Ausztráliában, hogy az egyik leggyorsabb autónak, a McLarennek oldalt kivezetett kipufogója volt, Kínában a két Red Bull különféle konfigurációval versenyzett, Bahreinben pedig a Red Bullnak laterális megoldása volt, mégis a leggyorsabb autó a Lotus volt, ami egy egyenes konfigurációval rendelkezik.”

„Vannak komolyabb területek az autón, ahol javulnunk kell, és meg is próbálunk javulni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!