Friss hírek

Alonso nem adja fel a harcot

A McLaren Mercedes spanyol versenyzője, Fernando Alonso megerősítette, egészen addig nem adja fel a harcot, míg matematikai esélye van a bajnoki cím megszerzésére. A kétszeres világelső kijelentette, mindent egy lapra tesz fel.

A McLaren Mercedes spanyol versenyzője, Fernando Alonso megerősítette, egészen addig nem adja fel a harcot, míg matematikai esélye van a bajnoki cím megszerzésére. A kétszeres világelső kijelentette, mindent egy lapra tesz fel.

Azt követően, hogy összetörte autóját a Japán Nagydíjon, miközben csapattársa győzelmet aratott, Alonso bajnoki esélyei a minimálisra csökkentek, ugyanis két futammal a szezon vége előtt tizenkét pontra nőtt a lemaradása a listavezető Hamiltonnal szemben.

Múlt vasárnap, a futamot követően a spanyol versenyző elmondta, csak abban az esetben védheti meg bajnoki címét, ha sorozatos balszerencse sújtja csapattársát a hátralévő versenyeken, mert normális esetben már most ki lehet jelenteni: Hamiltoné az idei vb-cím.

Ám mivel mind Kínában, mind Brazíliában kiszámíthatatlan az időjárás, Alonso szerint még bármi megtörténhet, így esze ágában sincs visszavenni, sőt, minden eddiginél nagyobb nyomást szerezne gyakorolni csapattársára.

“Természetesen a Japán Nagydíjon történt kiesésem nem könnyítette meg a helyzetemet, azonban még 20 pontot lehet szerezni az utolsó két futamon, és én mindent megteszek azért, hogy azt én vigyem el” – mondta Alonso. “A győzelemre hajtok Sanghajban és Intelagosban, minden egyes versenyhétvégén a maximumot fogom nyújtani, mert különben elbúcsúzhatok a bajnoki címtől.”

Alonso nem szívesen emlékszik vissza a tavalyi Kínai Nagydíjra, mikor elvesztette vezető pozícióját Schumacherrel szemben a bajnoki pontversenyben, miután több problémája is akadt a versenyen. A spanyol pilóta azonban 2005-ben megnyerte a futamot, mellyel már akkor bebiztosította a Renault-nak a konstruktőri bajnoki címet.

“Szeretem a pályát, modern, és sok kihívást tartogat, bár megmondom őszintén vegyes érzéseim vannak a Kínai Nagydíjjal kapcsolatban” – magyarázta Fernando. “Tavaly borzalmasan sikerült a futam, bár 2005-ben nyertem. Bízom benne, hogy most is én állhatok majd fel a dobogó legmagasabb fokára.”

“A pálya széles, úgy van tervezve, hogy több előzési pontot is tartalmazzon. A célegyenes végén könnyen ki lehet bújni a szélárnyékból, így az első kanyar jó hely az előzésre. Fontos, hogy a tizenhármas kanyarból a lehető legnagyobb lendülettel jöjjön ki az ember, így a jó mechanikai tapadás elengedhetetlen” – tette hozzá Alonso.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek