A kétszeres világbajnok a csapat hivatalos weboldalának nyilatkozva elmondta, habár egyértelmű, hogy teljesítmény tekintetében az olasz alakulat sokat fejlődött, egyelőre nem gondolnak a bajnoki címre.
Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka a csapat hivatalos weboldalának nyilatkozva elmondta, habár egyértelmű, hogy teljesítmény tekintetében az olasz alakulat sokat fejlődött, egyelőre nem gondolnak a bajnoki címre.
Alonso a maranellói gárda idei első győzelmét aratta az elmúlt hétvégi Brit Nagydíjon, ezzel együtt hátránya továbbra is jelentősnek mondható – 92 pontos – a listavezető Sebastian Vettellel szemben.
„Ez a győzelem egyáltalán nem változtat a hozzáállásunkon. Muszáj reálisan látnunk a dolgokat, hiszen 92 pontos hátrányban vagyunk a bajnoki tabellán, ez pedig óriási lemaradás! Egyesével, külön-külön foglalkozunk a versenyekkel, megpróbálunk annyiszor nyerni, amennyiszer csak lehet” – mondta a kétszeres világbajnok nemrégiben.
„Ez magába foglal némi kockázatot is, és ezekért talán nagy árat fizetünk, de nincs más lehetőség. Egyértelmű, hogy nem adjuk fel, de nem szabad a bajnoki címre gondolnunk: mint ahogy [Luca di] Montezemolo mondta nemrégiben Maranellóban, két lábbal a földön kell járnunk.”
Alonso hozzátette, a silverstone-i remeklés nem annak tudható be, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) változtatott a fújt diffúzorokra vonatkozó szabályokon. A spanyol szerint a Ferrari egyszerűen komoly fejlődést ért el autójával, ami végre a pályán is megmutatkozott.
„Nem sokat gondolkoztam a Brit Nagydíj aratott győzelem mögött megbúvó technikai okokról. Minden versenynek megvan a maga története, és pontosan tudjuk, milyen gyorsan változhatnak a dolgok egyik pályáról a másikra.”
„Volt néhány komoly fejlesztés az autón, ami azt jelentette, hogy sokkal könnyebb volt vezetni, így jóval több terület áll rendelkezésünkre, pláne a gyors kanyarokban. Több aerodinamikai leszorítóerőt kaptunk, és ez volt az a terület, ahol a legnagyobb hátrányt szenvedtük el legfőbb riválisainkkal szemben. Ezzel együtt nem gondolom, hogy a motorvezérlésre vonatkozó szabályok megváltoztatása is tényező volt: a pálya azon részén voltunk gyorsabbak, ahol nem igazán van szükség fékezésre, ez pedig azt jelenti, hogy a jelenlegi autónk igenis jól megy.”