Alonso 2015 és 2018 között volt a McLaren versenyzője – az első 3 évben a wokingiak a Honda motorjait használták az F1-ben, mely akkortájt nem volt versenyképes a riválisokhoz képest.
A helyzet pedig igencsak frusztrálta Alonsót: a 2015-ös Japán Nagydíjon „kínosnak” nevezte a Honda teljesítményét, és „GP2-es motornak” titulálta a japánok erőforrását.
„Olyan ez, mintha GP2 lenne. Kínos. Nagyon kínos” – fogalmazott a csapatrádión akkor Alonso, miután megelőzte őt a sauberes Marcus Ericsson.
A McLaren aztán a 2017-es év végén szakított a Hondával, a japánok pedig előbb a Toro Rossóval, majd 2019-ben a Red Bull-lal léptek szövetségre. Utóbbi istállóval végül tavaly 3 versenyt is megnyertek.
Alonso az F1 Racing magazinnak nyilatkozva most visszaemlékezett arra a bizonyos 2015-ös idényre, és arra, hogy miket mondott a Hondáról.
„A frusztrációból fakadt a dolgot, és talán nem kellett volna ezt mondanom, de azért mégsem a TV-kamerák előtt, vagy egy sajtótájékoztatón fogalmaztam így. A mérnökömhöz beszéltem egy privát kommunikáció során [amit aztán beadtak a TV-közvetítés során]. Nem a nyilvánosságnak szántam. De a motor nagyon rossz volt” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.
Alonso hozzátette, nagyon örül annak, hogy a Honda most ismét futamgyőzelmekre képes a Forma-1-ben.
„Az első évben Jerezben [az előszezoni teszteken] négy nap alatt 7 kört tettünk meg. Most a Honda futamot nyer, én pedig rengeteg olyan üzenetet kapok, hogy ’a GP2-es motor most nyer, szomorú nap lehet ez neked’. De ami azt illeti, nagyon örülök. Az a motor viszont, ami az én autómban volt, nem ugyanaz, mint ami nyert Brazíliában.”
„Ha egy toppilóta olyan teljesítményen megy keresztül, mint én, nem tudom, mit mondana… 2015-ben azért harcoltam, hogy továbbjussak a Q1-ből, és 575 rajthelynyi büntetést kaptam.”
„Én csak azt mondom, amit gondolok, és amit hiszek. Ez azért van, mert azt gondolom, hogy ezek a dolgok igazak. Néha persze tévedhetek. De nem gondolom azt, hogy amit én csinálok, azt más nem.”