Alonso örül a Honda sikereinek

SPIELBERG,AUSTRIA,18.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, preview. Image shows Fernando Alonso (ESP/ McLaren Honda). Photo: GEPA pictures/ Andreas Pranter - For editorial use only. Image is free of charge.
Fotó: Red Bull
A kétszeres Forma-1-es világbajnok, Fernando Alonso elismeri, talán rosszul tette, amikor annak idején becsmérlőn beszélt a Honda V6-os erőforrásáról – a spanyol versenyző még 2015-ben „GP2-es motornak” titulálta a japánok aggregátját, noha arra felhívja a figyelmet, az a motor, amivel most nyer a Honda, közel sem ugyanaz, mint amivel ő szenvedett.

Alonso 2015 és 2018 között volt a McLaren versenyzője – az első 3 évben a wokingiak a Honda motorjait használták az F1-ben, mely akkortájt nem volt versenyképes a riválisokhoz képest.

A helyzet pedig igencsak frusztrálta Alonsót: a 2015-ös Japán Nagydíjon „kínosnak” nevezte a Honda teljesítményét, és „GP2-es motornak” titulálta a japánok erőforrását.

„Olyan ez, mintha GP2 lenne. Kínos. Nagyon kínos” – fogalmazott a csapatrádión akkor Alonso, miután megelőzte őt a sauberes Marcus Ericsson.

A McLaren aztán a 2017-es év végén szakított a Hondával, a japánok pedig előbb a Toro Rossóval, majd 2019-ben a Red Bull-lal léptek szövetségre. Utóbbi istállóval végül tavaly 3 versenyt is megnyertek.

Alonso az F1 Racing magazinnak nyilatkozva most visszaemlékezett arra a bizonyos 2015-ös idényre, és arra, hogy miket mondott a Hondáról.

„A frusztrációból fakadt a dolgot, és talán nem kellett volna ezt mondanom, de azért mégsem a TV-kamerák előtt, vagy egy sajtótájékoztatón fogalmaztam így. A mérnökömhöz beszéltem egy privát kommunikáció során [amit aztán beadtak a TV-közvetítés során]. Nem a nyilvánosságnak szántam. De a motor nagyon rossz volt” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.

Alonso hozzátette, nagyon örül annak, hogy a Honda most ismét futamgyőzelmekre képes a Forma-1-ben.

„Az első évben Jerezben [az előszezoni teszteken] négy nap alatt 7 kört tettünk meg. Most a Honda futamot nyer, én pedig rengeteg olyan üzenetet kapok, hogy ’a GP2-es motor most nyer, szomorú nap lehet ez neked’. De ami azt illeti, nagyon örülök. Az a motor viszont, ami az én autómban volt, nem ugyanaz, mint ami nyert Brazíliában.”

„Ha egy toppilóta olyan teljesítményen megy keresztül, mint én, nem tudom, mit mondana… 2015-ben azért harcoltam, hogy továbbjussak a Q1-ből, és 575 rajthelynyi büntetést kaptam.”

„Én csak azt mondom, amit gondolok, és amit hiszek. Ez azért van, mert azt gondolom, hogy ezek a dolgok igazak. Néha persze tévedhetek. De nem gondolom azt, hogy amit én csinálok, azt más nem.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!