Friss hírek

Alonso parádés győzelmet aratott a Nürburgringen

Alonso győzelmével zárult az idei év egyik legmozgalmasabb versenye. A futamon többször eleredt az eső, vezetett az újonc Winkelhock is, végül Alonso az utolsó körökben megelőzte Massát a vizes pályán, és bezsebelte a győzelmet.

Alonso győzelmével zárult az idei év egyik legmozgalmasabb versenye. A futamon többször eleredt az eső, vezetett az újonc Winkelhock is, végül Alonso az utolsó körökben megelőzte Massát a vizes pályán, és bezsebelte a győzelmet.

Ugyan száraz időjárási körülmények között vette kezdetét a szezon tizedik állomásának helyet adó Európa Nagydíj, nem sokkal a rajtot követően leszakadt az ég. Az élmezőny kivétel nélkül száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokkal kezdte meg a rajtot, egyedül az újonc Markus Winkelhock tette fel az esőgumikat, nagyon helyesen.

A két Ferrari remekül kapta el a rajtot, Massa elment Alonso mellet, míg a tizedik pozícióból induló Lewis Hamilton kiváló helyzetfelismerő képességének köszönhetően azonnal felugrott a negyedik helyre. A két BMW az első kanyar után összeütközött egymással, de mindketten tovább tudták folytatni a küzdelmet.

Az eső ekkor már szemerkélt, és pár perccel később leszakadt az ég. A versenyzők csúszkáltak a pályán, az első körben többen is kiestek. Az egyik kanyarban – valószínűleg a vizes aszfaltra került olaj miatt – egymás után csúsztak ki a versenyzők, köztük Lewis Hamilton is, akinek McLarenjét később vissza tudták tolni a pályára, és folytathatta a körözést.

Az első kört szinte senki nem fejezte be, folyamatosan hajtottak ki a versenyzők a boxba, hogy feltegyék az intermediate abroncsokat. A Ferrarinál először Massa látogatta meg szerelőit, és csak egy körrel később jött Raikkönen, akit közben megelőzött Winkelhock, és ezzel átvette a vezetést élete első versenyén.

A versenybizottság a negyedik körben úgy döntött, pályára küldi a biztonsági autót, majd piros zászlóval leállítja a futamot, hogy később ismét elrajtolhasson a mezőny. A biztonsági autó mögött a következő volt a sorrend: Winkelhock, Massa, Alonso, Webber, Coulthard, Kovalainen, Raikkönen, és Wurz. A csapatok intermediate és eső gumikkal kezdték meg újra a körözést.

A biztonsági autó a hetedik körben engedte el a mezőnyt. Ahogy arra számítani is lehetett, Markus Winkelhock nem tudta tartani a mögötte felsorakozó Massát és Alonsót. Egy kör alatt a teljes élmezőny elment Winkelhock mellett. A száraz gumikkal futó Hamilton viszont küszködött, túl sok vizes rész volt ahhoz a pályán, hogy fel tudja melegíteni az abroncsokat.

Kimi Raikkönen keményen támadta Kovalainent. A Ferrari versenyzője a célegyenes végén kis híján el is ment honfitársa mellett, ám Heikki remekül helyezkedett, és visszavette az ötödik helyet. Időközben Webber megelőzte csapattársát, David Coulthardot, és felugrott Alonso mögé a harmadik helyre. Hamilton a száraz gumikkal a tizenhetedik helyen autózott.

Ahogy arra számítani lehetett, a slick gumik kezdtek tapadni a száradó pályán. Az élmezőnyből elsőként Kimi Raikkönen állt ki a boxba, hogy száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokat kapjon, miközben Hamilton futott egy fantasztikusan gyors kört.

A 11. körben mindenki, aki intermediate abroncsokon volt, behajtott a boxba száraz gumikért. Massa megtartotta vezető pozícióját Alonso előtt, miközben Hamilton folyamatosan gyorsköröket futott és visszavette körhátrányát az élmezőnytől. David Coulthard egy darabig még vezette is a futamot, ám miután feltette autójára a slick gumikat, visszacsúszott a hetedik helyre.

A nap hőse, Markus Winkelhock – aki egy darabig vezetett a versenyben – a tizenötödik körben feladni kényszerült a futamot az autója meghibásodása miatt. A száraz gumikra való váltásból Kimi Raikkönen jött ki a legjobban. A finn pilóta remek időket autózott, és megérkezett Alonso mögé.

Annak ellenére, hogy a Toyoták jól szerepeltek a hétvége első részében, Ralf Schumacher versenye már a huszadik körben véget ért, mikor Nick Heidfeld nagyon erőszakosan megérkezett mellé a célegyenes előtti ráfordítóban, és kilökte. Az esetet a versenybíróság vizsgálja.

Az élen továbbra is Massa autózott, akit négy másodperces hátrányban követett Alonso, aki mögött mindössze hat tizeddel lemaradva Kimi Raikkönen haladt a harmadik helyen. A negyedik pozícióért hatalmas harc folyt Webber és Kovalainen között. A Renault finn versenyzője keményen támadta Webbert, aki viszont remekül védekezett. Kovalainen végül a 28. körben kiállt tankolni és csapattársa mögé a tizedik helyre tért vissza.

Massa időközben nagyon gyors köröket futott és hét másodperc fölé növelte előnyét Alonsóval szemben, akit további két másodperces hátrányban Raikkönen követett a harmadik helyen. Hamilton is tartotta a lépést az élmezőnnyel a köridők terén, ám a verseny felénél még az utolsó helyen tanyázott, három másodperccel lemaradva az időközben második és egyben utolsó kiállását teljesítő Giancarlo Fisichellától, akit nem sokkal később fantasztikus agresszivitással megelőzött.

Huszonhat körrel a futam vége előtt Raikkönen autója megadta magát. A finn versenyző zseniálisan versenyzett, de a technika cserbenhagyta, és bár begurult a boxutcába, már nem jutott el a garázsig. Közben Hamilton is kiállt a boxba üzemanyagért, mellyel ismét visszacsúszott az utolsó helyre Trulli mögé.

Raikkönen kiesésével a Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber felugrott a harmadik helyre, akit Wurz, Coulthard, és a BMW két versenyzője követett. Egy körrel Alonso kerékcseréje után, Massa is kiállt az élről. A Ferrari még talpon maradt versenyzője kényelmesen visszaért riválisa elé. Kettejük között nyolc másodperc volt a különbség.

Hamilton megelőzte Barrichellót, így felugrott a tizedik helyre, ám 19 körrel a futam vége előtt közel húsz másodperc volt a lemaradása az előtte álló Fisichellával szemben. Webber közben kiállt a harmadik pozícióból, és miután csapattársa, David Coulthard is teljesítette utolsó kiállását, visszavette harmadik helyét.

Massa kört adott Hamiltonnak, miközben Alonso öt másodperc alá csökkentette hátrányát a Ferrari braziljával szemben. Mivel a meteorológusok esőt jósoltak az utolsó pár körre, a Renault kockáztatott, és az ötödik helyről behívta Kovalainent intermediate gumikért. A finn versenyző ugyan a száraz pályán küszködött, ám nyolc körrel a vége előtt ismét leszakadt az ég.

Az autók elkezdtek csúszkálni, így szinte mindenki kihajtott a boxba intermediate abroncsokért. Az élen nem változott a sorrend a kiállásokat követően. Kovalainen nagyot bukott azzal, hogy már korábban feltette az intermediate abroncsokat, de a végén felért az egy pontot jelentő nyolcadik pozícióba. Alonso rengeteget faragott hátrányából, és az esőben teljesen megérkezett Massa mögé. A McLaren spanyol versenyzője agresszíven támadta Massát, és öt körrel a vége előtt el is ment mellette. A két autó összeért, de Alonso jobb pozícióban volt, így megszerezte az első helyet.

Alonso remekül alkalmazkodott a körülményekhez, és növelte előnyét Massával szemben. A McLaren spanyol versenyzője parádés versenyzést bemutatva a harmadik helyről rajtolva megnyerte az Európa Nagydíjat a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa előtt, aki szinte az egész futamon vezetett.

A harmadik helyen a Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber végzett, akit a Williams színeiben versenyző Alexander Wurz követett. A pontszerzők sorát David Coulthard, Nick Heidfeld, Robert Kubica, és Heikki Kovalainen zárta. Hamilton Fisichella előtt, a kilencedik lett.

Európa Nagydíj - verseny


Poz  Pilóta        Csapat                      Idő
 1.  Alonso        McLaren-Mercedes     (B)  2h06:26.358
 2.  Massa         Ferrari              (B)  +     8.155
 3.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  +  1:05.674
 4.  Wurz          Williams-Toyota      (B)  +  1:05.937
 5.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  +  1:13.656
 6.  Heidfeld      BMW Sauber           (B)  +  1:20.298
 7.  Kubica        BMW Sauber           (B)  +  1:22.415
 8.  Kovalainen    Renault              (B)  +     1 kör
 9.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  +     1 kör
10.  Fisichella    Renault              (B)  +     1 kör
11.  Barrichello   Honda                (B)  +     1 kör
12.  Davidson      Super Aguri-Honda    (B)  +     1 kör
13.  Trulli        Toyota               (B)  +     1 kör

Leggyorsabb kör: Massa, 1:32.853

Kiesők:
Pilóta        Csapat                     Kör
Raikkonen     Ferrari              (B)    36
Sato          Super Aguri-Honda    (B)    20
R.Schumacher  Toyota               (B)    19
Winkelhock    Spyker-Ferrari       (B)    15
Button        Honda                (B)    3
Sutil         Spyker-Ferrari       (B)    3
Rosberg       Williams-Toyota      (B)    3
Speed         Toro Rosso-Ferrari   (B)    3
Liuzzi        Toro Rosso-Ferrari   (B)    3

Az eredmények nem hivatalosak

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!