Kattints és kövesd velünk az Orosz Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

Alonso szerint az élen maradnak a diffúzoros csapatok

Fernando Alonso úgy gondolja, hogy időbe telik, míg a riválisok elkészülnek dupla diffúzorukkal, és megkezdhetik a felzárkózást, miután az FIA szerdán bejelentette, szabályos a Brawn GP, a Toyota, és a Williams által már a szezon eleje óta használt vitatott elrendezés.

Fernando Alonso úgy gondolja, hogy időbe telik, míg a riválisok elkészülnek dupla diffúzorukkal, és megkezdhetik a felzárkózást, miután az FIA szerdán bejelentette, szabályos a Brawn GP, a Toyota, és a Williams által már a szezon eleje óta használt vitatott elrendezés.

Mindez mélyen érintette a rivális csapatokat, akik most arra kényszerülnek, hogy pénzt és energiát nem kímélve, áttervezzék autóikat, mert csak így tudják bevetni az új diffúzort, ami egyesek szerint körönként akár fél másodpercet is hozhat.

A Renault kétszeres bajnoka azonban figyelmeztetett, senki ne számítson azonnali csodára, hiszen időbe fog telni, míg a riválisok lemásolják a koncepciót, és élesben is bevethetik az új elrendezést, amivel egyelőre még csak ismerkednek.

“Mivel nem vagyunk technikai szakemberek, mi versenyzők nem ismerjük pontosan a technikai szabályokat, így nem is tudok érdemben hozzászólni a szövetség és a bíróság döntéséhez” – mondta Alonso a riportereknek Sanghajban.

“Egy azonban biztos, mégpedig az, hogy a három csapat, a Brawn GP, a Toyota, és a Williams jóval gyorsabb nálunk. Időbe fog telni, míg felzárkózunk, csökkentjük a különbséget, és olyan gyorsak leszünk, mint ők, mert nem gondolom, hogy egy olyan csodaeszközről beszélünk, amitől azonnal gyorsak leszünk. Egy kicsit át kell tervezni az egész autót, az első szárnytól kezdve.”

“A légáramlatoknak ugyanis másképpen kell haladniuk az autó hátulja felé, tehát a változtatás az egész karosszériát és szerkezetet érinti. Szóval azt gondolom, hogy hónapokba fog telni, míg kifejlesztünk egy olyan autót, amely olyan gyors tud lenni, mint az övéké. Nem csak a diffúzor különbözik, hanem az autó tervezésének filozófiája. Ennek megváltoztatása pedig rengeteg munkát és pénzt követel meg.”

A Renault műszaki vezetője, Pat Symonds teljes mértékben egyetért versenyzőjével, és véleménye szerint is legkorábban az egy hónap múlva megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon vethetik be először az “új autót”, de akkor mindennek össze kell jönnie.

“Legkorábban az európai futamok első állomására készülhetünk el az új elemmel, de az első verzió még nem lesz tökéletes” – mondta a szakember a Guardiannak.

“Számításaink szerint az körönként három-négy tizedet hozhat, ám ahhoz, hogy további két-három tizedet találjunk, és egy szintre kerüljünk azokkal a csapatokkal, melyek egy olyan elemet használnak, amit korábban illegálisnak hittünk, teljesen át kell terveznünk az autónkat, ami rengeteg munka.”

Bár sokan azt gondolják, hogy a bírósági ítélettel a világbajnoki cím sorsa is eldőlt az idei évben, Alonso szerint van még remény a felzárkózásra, jóllehet egy darabig még komoly előnyben lesznek a diffúzoros csapatok.

“Személy szerint bízom abban, hogy még semmi nem dőlt el, és a világbajnokság remélhetőleg az utolsó pillanatokig érdekes lesz, de az való igaz, hogy a következő néhány versenyen a Brawn GP még rengeteg pontot szerezhet, és talán már túl késő lesz számunkra, hogy megkezdjük a felzárkózást.”

“Azonban egy erős csapat vagyunk, és bízom abban, hogy mindenünk megvan ahhoz, hogy gyorsan reagáljunk. Való igaz, hogy a Brawn nagyon gyors jelen pillanatban, de azok a csapatok, melyek most áttervezik autóikat, a Forma-1 legjobb csapatai, így szerintem jó munkát fogunk végezni” – folytatta a spanyol, aki azt is elárulta, hogy csapata újításokkal érkezik Kínába.

“Tudom, hogy néhány elem csak az utolsó pillanatban érkezik meg. Szerintem apróbb aerodinamikai elemeket fogunk bemutatni, ahogy azt Ausztráliában, és Malajziában is tettük.”

“Ami a mechanikát illeti, tudomásom van arról, hogy lesznek fejlesztések a hátsó felfüggesztés terén, mivel az első két versenyen az volt a legnagyobb problémánk, hogy nem volt meg a megfelelő tapadás az autó hátulján. Minden versenyen lesznek újításaink, és bízom abban, hogy folyamatosan csökkenthetjük a különbséget, és közelebb kerülhetünk az élmezőnyhöz” – tette hozzá Alonso.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!