Ismét egy fájdalmas versenyhétvégét zárt az Alpine pilótájaként Fernando Alonso, aki Olaszországban sorozatban a harmadik F1-es hétvégét zárta pontok nélkül. A spanyol pilóta a kilencedik pozícióból várta az imolai rajtot, ám már az első kanyarkombinációban összeért Mick Schumacher Haasával, ami végzetes találkozásnak bizonyult. Az Alpine motorborítása a koccanásban megsérült, majd nem sokkal később az erős légáramlatok hatására darabjaira robbant, óriási lyukat hagyva maga mögött a karosszériaelemen. Alonso így kénytelen volt néhány kör után feladni a futamot.
„Alig éreztem valamit. Nyilván egy nagyon-nagyon kicsi érintés volt Mick és köztem. Csak az ismétlésből láttam az esetet, ami elég volt ahhoz, hogy tönkretegye az autómat” – magyarázta a spanyol, akinek szörnyen nehezen indult az éve. Érzése szerint már legalább egy futamgyőzelemnyi pontmennyiséget elveszített különböző szerencsétlenségek miatt.
„Szerintem eddig jó néhány olyan csapás ért az idei bajnokságban, amiről nem tehetek. Ez is egy ilyen volt. Mégis, ha választani kell, akkor inkább zárom a szezont jó eredményekkel, mint hogy jól kezdjem, aztán gyengén zárjam. Ezzel egy időben idén túl sok futamot nézek végig a tévében, és mindössze két pont áll a nevem mellett a tabellán, miközben inkább 25-30-nak kellene. Ez fájó.”
A kétszeres világbajnok utoljára a szezonnyitó fordulón szerzett pontot, azóta két kiesés és egy 17. helyezés a mérlege.
„Mindenki egyetért abban, hogy balszerencsés vagyok. Voltak megbízhatósági problémáink, például az ausztráliai időmérőn. Ma mindenki egymást pöckölgette a rajtnál, és semmi nem történt. A többi autó törhetetlennek tűnik, a miénk viszont egy apró csóktól is darabjaira törik. De még meglátjuk, 19 futam még hátravan. Emlékszem, tavaly Imola után mindössze egyetlen pontom volt. A szezon nehezen indult, de a vége jól alakult, egészen versenyképesek lettünk. Meglátjuk, idén képesek vagyunk-e ugyanerre.”
Alonso balszerencséje különösen azért lehet fájó az Alpine számára, mert a csapat Alonso autóján tesztelt egy új fejlesztésű padlólemezt, amiből egyelőre egy darab készült el. A spanyol kiesésével tehát értékes adatoktól estek el. Alonso nem tudta megmondani, hogy az elem sérült-e az ütközése során, és hogy használható lesz-e a következő fordulón.