Az Aston Martin csapata komoly erősítéseket hajtott végre az elmúlt időszakban, amelyek 2026-ra érhetnek be. Adrian Newey, a Red Bull zseniális mérnöke és Enrico Cardile, a Ferrari szakértője is csatlakozik a csapathoz, miközben a Honda gyári motorprogramjával és Lawrence Stroll infrastrukturális beruházásaival a háttérben az elvárások igencsak magasak.
Miközben az Aston Martin természetesen már 2025-ben szeretne komoly előrelépéseket tenni — különösen az idei, kiábrándító eredmények fényében —, a csapat fél szemmel már a 2026-os évre figyel, hiszen januártól el lehet kezdeni dolgozni az új szabályok szerint épülő versenyautón.
„A várakozások nagyok lesznek, mert ez egy új autó lesz, új szabályokkal, Adrian által tervezett autóval” – mondta Fernando Alonso a BBC-nek a 2026-os idény kapcsán. „Valószínűleg – vagy legalábbis kezdetben – ez lesz az utolsó szezonom az F1-ben, mivel a szerződésem 2026 végén lejár. Ez az igazság pillanata, a teljesítés ideje.”
Ez is érdekelhet…
- Közel 500 milliárd forintos szerződéssel csábítgatja Verstappent az Aston Martin?Brit médiajelentések szerint Max Verstappen szerződtetését tűzte ki célul az Aston Martin Forma-1-es csapata, a holland pilóta érkezéséről pedig a csapat lehetséges szponzorait is tájékoztatták.
- Kiderült, mikor lát munkához Newey az Aston MartinnálMárcius elején láthat munkához hivatalosan az Aston Martin Forma-1-es csapatánál a brit istálló sztárigazolása, Adrian Newey.
Alonso ugyanakkor nem zárta ki, hogy a 2026-os szezon után is folytatja pályafutását, amennyiben az autó versenyképes lesz és ő maga is élvezi a versenyzést.
„Ha 2026 simán megy, jól érezzük magunkat, és van esély még egy év versenyzésre, akkor biztosan nyitott leszek rá” – tette hozzá. „De nem fogok előre ezen gondolkodni. Úgy fogok megközelíteni minden versenyt, mintha az lenne az utolsó, és kiélvezem minden pillanatát.”
Alonso azonban hangsúlyozta, hogyha úgy érzi, hogy már nem képes a csapattársa vagy az autó teljesítményének szintjét elérni, akkor „valószínűleg felemeli a kezét és abbahagyja a versenyzést”.
Alonso továbbra is éhes a harmadik világbajnoki cím megszerzésére, mivel úgy érzi, karrierje során soha nem vezetett igazán domináns autót. Azt mondja, 2005-ben a gyors, de kevésbé megbízható McLarenekkel kellett megküzdenie, 2006-ban pedig a Michael Schumacher által vezetett Ferrari „nagyon hasonló” teljesítményre volt képes.
„Az egyetlen alkalom, amikor domináns autót vezettem, a Toyota volt, amellyel kétszer megnyertem a Le Mans-i 24 órást” – emlékeztetett Alonso. Hozzátette, hogy reméli, Newey és az Aston többi sztárigazolása végre biztosítja számára azt a lehetőséget, hogy domináns autóval küzdhessen a világbajnoki címért.