Emilia Romagna Nagydíj

Ne maradj le! Kövesd az imolai eseményeket az F1Világ Paddockban! Kattints!

SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 27: Pierre Gasly of France driving the (10) Scuderia AlphaTauri AT01 Honda on track during the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 27, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Kirill Kudryavtsev -
Fotó: Scuderia AlphaTauri

AlphaTauri: Csak a gumiszabály miatt végzett előrébb a „lassabb” Ferrari

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

AlphaTauri: Csak a gumiszabály miatt végzett előrébb a „lassabb” Ferrari

Az AlphaTauri Forma-1-es csapatát irányító Franz Tost szerint a Ferrari ifjú versenyzője, Charles Leclerc csak azért tudta maga mögött tartani pilótájukat, Pierre Gaslyt a múlt vasárnapi Orosz Nagydíjon, mert a francia a szabályok szerint használt gumikon kellett, hogy megkezdje a versenyt.

Gasly az időmérőn jobbnak bizonyult Leclerc-nél Szocsiban, és a 9. helyről rajtolhatott. Mivel bejutott a Q3-ba, azokkal a gumikkal kellett megkezdenie a versenyt, melyekkel legjobb idejét futotta a Q2-ben.

Eközben Leclerc, aki a 11. legjobb időt futva nem jutott az időmérő utolsó szakaszába, és Alex Albon hátrasorolása után a 10. helyről startolt, új abroncsokkal vághatott neki a versenynek.

A rajtnál Gaslynak sikerült maga mögött tartania a ferrarist, ám korábban kellett kiállnia a bokszba, hogy lecserélje lágy abroncsait. Leclerc pedig az új közepes keverékű gumikkal 10 körrel tovább kint tudott maradni, ás végül 7 másodperccel az AlphaTauri elé jött vissza.

Franz Tost, a faenzai istálló csapatfőnöke elárulta, természetesen csalódott egy kicsit, hiszen míg Leclerc 6., Gasly csak 9. lett, pedig a Ferrari tempója nem volt olyan jó, mint az övéké.

„Azt kell mondjam, némi hátrányt jelentett a 9. vagy 10. helyen végezni az időmérőn. Sokkal jobb lett volna, ha a 11. pozícióban zárunk, és közepes gumikkal startolunk” – mondta a szakember.

„Hiszen nézzék meg, mire ment Leclerc! A Ferrari lassabb volt nálunk, de óriási előnyt jelentett nekik az, hogy a közepes keverékű abroncsokkal startoltak. Ezért sokkal tovább kint tudott maradni, és növelni tudta az előnyét, amikor Pierre-nek ki kellett állnia, hogy lecserélje abroncsait.”

„És aztán elveszett a forgalomban. Ezért tudott Leclerc előttünk végezni.”

Gasly sok időt veszített akkor, amikor az AlphaTauri megpróbált előnyt kovácsolni a virtuális biztonsági autós protokollból: a franciát gyorsan a bokszba hívták, ám a VSC-periódus gyorsan véget ért, így a kerékcserével végül több időt veszített, mint várták, így Alexander Albon és Lando Norris is elé tudott kerülni.

Tost azt mondja, ez a verseny végeredményét tekintve nem jelentett pozícióvesztést számukra.

„Kihívtuk őt, mert többé kevésbé egy ingyen kiállásról volt szó. Azt gondoltuk, hogy tovább fog tartani a VSC-periódus. De szerintem csak 10 másodpercig tartott, márpedig mi nem erre számítottunk.”

„Az új gumikkal viszont könnyen megelőzte Albont ismét, illetve Norrist is, és végül abban a pozícióban ért célba, amelyben korábban is volt.”

Gasly csapattársa, Daniil Kvyat mögött ért célba, aki szintén nem jutott be a Q3-ba az időmérőn, és új gumikkal rajtolt.

„Kétlem, hogy csökkenteni tudta volna a hátrányát Daniilhoz képest, de Daniil előtte volt, szóval végül nem nyertünk semmit vele. Nem tudhatjuk… Ha lett volna egy biztonsági autós szakasz, vagy ilyesmi az utolsó körökben, akkor a friss gumik nagy előnyt jelenthettek volna Pierre számára.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!