Bár a Mercedes 2014 óta dominál a Forma-1-ben, Monte-Carlóban soha nem tudott olyan pazar formát nyújtani, mint a többi versenyhelyszínen. Monaco szűk utcáin ugyanis a motorerőbeli-előny egyáltalán nem jelentős, ráadásul versenyautóinak tengelytávja rendre túl hosszú ehhez a versenyhelyszínhez.
A Red Bull viszont mindig jól szerepel a hercegségben, ám Christian Horner csapatfőnök úgy érzi, ezúttal a Mercedes az, mely csapat favoritként vághat neki a Monacói Nagydíjnak.
„Ötödik kettős győzelmük meglehetősen domináns formáról árulkodik, és ha megnézzük a teljesítményüket a barcelonai lassú kanyarokban, akkor arra számíthatunk, hogy nagyon erősek lesznek Monacóban” – mondta a szakember.
„Azt gondolom, ők lesznek az igazi favoritok, de persze minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy megmérkőzzünk velük.”
Mindenképpen beszédes az, hogy a Mercedes a barcelonai versenypályán mennyit fejlődött tavalyhoz képest: a 10-es kanyartól egészen a célvonalig tartó utolsó szektorban a német istálló versenygépei rendkívüli teljesítményt nyújtottak.
Az időmérő edzés utolsó szakaszában [Q3] bő 4 tizedmásodperccel voltak gyorsabbak, mint 2018-ban! Ezzel szemben a Red Bull még lassult is tavalyhoz képest.
Csapat | 3. szektor | Változás tavalyhoz képest | |
1. | Mercedes | 25.878 mp | -0.441 mp |
2. | Red Bull | 26.322 mp | +0.163 mp |
3. | Ferrari | 26.513 mp | +0.314 mp |
4. | Haas | 26.612 mp | -0.159 mp |
5. | Toro Rosso | 26.702 mp | -0.141 mp |
6. | Renault | 26.749 mp | +0.068 mp |
7. | McLaren | 26.811 mp | +0.122 mp |
8. | Alfa Romeo | 26.973 mp | -0.184 mp |
9. | Racing Point | 27.015 mp | -0.013 mp |
10. | Williams | 27.559 mp | +0.015 mp |
„A Mercedes nagyon jó munkát végzett azzal, hogy ilyen teljesítményt tudott kihozni autójából a pálya utolsó szektorában. Azt gondolom viszont, hogy mi még nem vagyunk az optimumon az idei új szabályokkal, illetve abroncsokkal.”