Aston Martin: Ha másoltunk volna, nem esünk ki a Q1-ben

Lance Stroll szerint a zöld autók barcelonai gyengélkedésénél jobb bizonyíték nem is lehetne arra, hogy az Aston Martin nem a Red Bulltól állítólag megszerzett adatok alapján fejlesztette ki új aerodinamikai csomagját.

A Spanyol Nagydíj hétvégéjének fő témájává vált az energiaitalos csapattól érkező azon vád, miszerint az Aston Martin a hozzájuk nemrég átigazolt Red Bull-mérnökök hathatós, akár jogszerűtlen segítségével rukkolt elő Barcelonában egy olyan karosszériával, ami nagyban hasonlít az övéjükre. Christian Horner elmondta, a Red Bull belső vizsgálatot végez annak kiderítésére, hogy a csapat intellektuális tulajdona átkerülhetett-e a riválishoz, míg az Aston Martinnál azt állítják, saját fejlesztésük eredménye az új koncepció, amit az FIA nemrég lezajlott ellenőrzése is megerősített.

Lehet ugyan, hogy az Aston Martin úgy néz ki, mint a Red Bull, az viszont biztos, hogy nem olyan gyors. Míg a Milton Keynes-i csapat a 2. és az 5. rajthelyet szerezte meg a Spanyol Nagydíj időmérőjén, addig a zöld autók már a Q1-ben búcsúztak a versengéstől Sebastian Vettel 16. és Lance Stroll 18. helye révén. Az eredmény után a kanadai versenyző kissé ingerülten nyilatkozott, amikor a hétvége során már sokadszor a két autó közötti vizuális hasonlóságról kérdezték.

„Hol is végeztek a Red Bullok? Ha őket másoltuk volna, most két másodperccel gyorsabbak lennénk” – replikázott Stroll. „Egész hétvégén szenvedtem az autóval, nem sikerült ráéreznem. Teljesen átalakult az aerodinamika, a hasmagasság, a beállítások, szóval rengeteg minden, így még rá kell jönnünk, hogy csak nem vettünk észre valamit, vagy nagyon mellényúltunk. Remélem, hogy csak nem vettünk észre valamit, mert az előző versenyen még a Q3-ban voltunk, most pedig kiestünk a Q1-ben, és fényévekre vagyunk a legjobbaktól.”

Az Aston Martin új fejlesztései azt mindenesetre elérték, amin a Mercedesnek is sikerült felülkerekednie, vagyis kiküszöbölték az autó pattogását, viszont Vettel is arról számolt be, mintha teljesen új versenygéppel kellene megismerkednie, amire egy hétvége szabadedzésein nincs elegendő idő.

„Megszűnt a delfinezés és sok mindennel kísérleteztünk” – mondta a négyszeres világbajnok. „Tudjuk, hogy alaposan megváltozott az autó viselkedése, és nagyon másképpen kell vezetni is. A pénteket jórészt arra használtam, hogy ezt megfejtsem, és ma reggel is azt hittem, hogy jól állunk ezen a téren.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!