Az Aston Martin a szezon elején biztató formában kezdett, és az első hét nagydíjon rendszeresen pontokat szerzett. Az Imolában bevezetett jelentős újítások – többek között új padlólemez, első szárny, hátsó felfüggesztés-geometria és oldalsó légbeömlők – azonban nehezebben vezethetővé tették az autót. Ez jelentős visszaesést eredményezett a csapat számára, a szezon során pedig a fejlesztések gyakorisága és hatékonysága nem állt összhangban, amit a szakértők is többször megjegyeztek.
„Az egész csapat hihetetlen erőfeszítést tett, de ezek a frissítések nem hozták meg a várt köridő-nyereséget – márpedig ebben a sportágban ez az, amire mindenki vágyik” – mondta Cowell, akit nemrég neveztek ki az Aston Martin új F1-es csapatfőnökévé.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A szakember szerint az Aston Martinnak jobban kell validálnia a fejlesztéseit már a gyárban, mielőtt azokat pályára viszik.
HIRDETÉS
„Nem arról van szó, hogy mindig tökéletesnek kell lennünk. Az igazi kutatás-fejlesztési környezetekben a 20%-os sikerarány is magasnak számít. Ha ezt elérjük, az jó, de ennek a sikerrátának a technológiai központunkban kell megtörténnie, nem a pályán” – magyarázta a Mercedes egykori motorfőnöke.
„Biztosítanunk kell, hogy az AMR technológiai kampuszának minden eszköze és folyamata elég jól működik ahhoz, hogy amikor egy újítást a pályára viszünk, legalább 90%-os bizonyossággal tudjuk, hogy az működni fog és teljesíti az elvárásainkat. Ez nem könnyű, de erre kell törekednünk.”
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Cowell kiemelte, hogy az Aston Martin modern szimulációs eszközökkel és a sport legfejlettebb szélcsatornájával rendelkezik, amelyek segíthetnek elérni ezt a célt.
„Mindig fennáll a veszélye annak, hogy az adatok nem teljesen egyeznek a pályán tapasztaltakkal, de ezek a szimulációk biztos irányt mutathatnak. Biztos vagyok benne, hogy elérhetjük, hogy az esetek 90%-ában helyes döntéseket hozzunk. Ez az a szint, ahol a világbajnoki címeket nyerő csapatok működnek, és ez a mi minimális célunk is.”
HIRDETÉS
Cowell — aki korábban az Aston Martin vezérigazgatójaként tevékenykedett, mielőtt Mike Kracket váltotta a csapatfőnöki pozícióban — világossá tette: a csapat hosszú távú célja a világbajnoki cím megszerzése.
„Egy világosan kitűzött cél, még akkor is, ha az első pillanatban lehetetlennek tűnik, megnyújtja a csapatot, és mindenkinek inspirációt ad” – mondta. „Mindenki a leggyorsabb autót akarja, de ezt csak akkor érhetjük el, ha olyan célokat tűzünk ki, amelyek igazán kihívást jelentenek, és rendkívül ambiciózusak. Ez az, amiért itt vagyunk – nincs értelme olyan Forma-1-es autót tervezni, ami nem a leggyorsabb.”
HIRDETÉS
„A Forma-1 a versenyszellem és az innováció terepe. Az itt dolgozók úttörők. Ha világbajnok akarsz lenni, muszáj úttörőként gondolkodnod. Ez a mi ambíciónk.”