IMOLAGP

Aston Martin: Mi és a Mercedes sem fogunk tudni változtatni az autónkon

Lance Stroll, Aston Martin AMR21, in the pits
Körönként mintegy 1 másodpercbe került az Aston Martin és a Mercedes csapatának az, hogy 2021-re változtattak az aerodinamikai szabályokon.

Ezt az Aston Martin csapatfőnöke, Otmar Szafnauer nyilatkozta a Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzése után.

A silverstone-i istálló a Mercedeshez hasonlóan nem a tavaly látott teljesítményt nyújtotta a szahíri pályán, Szafnauer szerint pedig teljesen nyilvánvaló, hogy az alacsony hátsó hasmagasságú autók jobban megszenvedték a padlólemezre vonatkozó szabályok megváltoztatását, mint néhány riválisuk.

„Amikor utoljára ezen a pályán versenyeztünk – alig 4 hónappal ezelőtt – erőből esélyesek voltunk a dobogóra, mielőtt egy erőforrással kapcsolatos probléma miatt Checo kiesett” – mondta a szakember.

„Most közel sem leszünk ehhez a teljesítményhez, és ezen teljesítménycsökkenés közvetlen oka az új aerodinamikai szabályozás, amit minden csapatra alkalmaztak.”

„Ha ezen két verseny időmérős eredményeit összehasonlítjuk, úgy tűnik, hogy a nagyobb hátsó hasmagasságú autók körönként nagyjából 1 másodpercet nyertek az alacsony hátsó hasmagasságú autókkal szemben.”

„Szóval a Mercedest és minket érintett a legrosszabbul ez a változtatás.”

Szafnauer azt mondja, nehéz elfogadniuk a helyzetet, főleg azért, mert rengeteg energiát fektettek az Aston Martin visszatérésébe a télen.

„Nem örülök. És amikor azt mondom, nem örülök, úgy értem, hogy két nagyszerű versenyzőnk miatt nem örülök. Nem örülök az 500 nagyszerű férfi és nő miatt sem, akik tervezték, építették, és most működtetik új autónkat. És nem örülök szponzoraink, partnereink és rajongóink miatt sem.”

„Természetesen keményen fogunk most dolgozni azon, hogy a lehető legtöbbet visszanyerjünk ebből a teljesítmény-veszteségből a következő versenyekre.”

Mivel az úgynevezett „rake-koncepció” alapvető meghatározó része a versenyautó tervezési filozófiájának, Szafnauer szerint az Aston Martin és a Mercedes nem sok mindent tehet rövidtávon a szigorú homologizációs szabályok miatt.

„Miután alaposan kielemeztük a teszten, illetve az ezen a hétvégén gyűjtött adatokat, világos, hogy a 2021-es aerodinamikai szabályok az alacsony rake-filozófia szerint épült autóknak többet ártottak, mint a magas rake-filozófia szerint épült autóknak.”

„A padlólemez méreteinek és profiljának megváltoztatása rendkívül negatív hatással volt az alacsony hátsó hasmagasságú autók teljesítményére, így a mi autónkéra és a Mercedesére.”

„Nemcsak mi beszélünk erről a problémáról – Toto is beszélt róla az FIA pénteki sajtótájékoztatóján. Ha akarnánk se tudnánk megváltoztatni az autónk filozófiáját, és a Mercedes sem tudja, mert az idei autók felfüggesztéseit homologizálták.”

Arra a kérdésre, hogy az aerodinamikai szabályokat azért módosították, hogy hátráltassanak bizonyos csapatokat a kiegyenlítettebb mezőny érdekében, Szafnauer így felelt: „Én azt mondom, hogy a 2021-es aerodinamikai szabályok az alacsony hátsó hasmagasságú autóknak többet ártottak, mint azoknak, melyek magas rake-filozófia szerint épültek.”

„A Mercedes és mi megszenvedjük ezt, miközben a magas rake-kel rendelkező autók, például a Red Bull, az AlphaTauri, a McLaren és a Ferrari nem.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!