Áttervezi kerékkulcsait a Red Bull csapata

Azonnali változtatásokat eszközöl légpisztolyain és kerékcsere-procedúráiban a Red Bull Racing Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy megakadályozza a Német Nagydíjon látottakhoz hasonló kerékleválásokat.


Azonnali változtatásokat eszközöl légpisztolyain és kerékcsere-procedúráiban a Red Bull Racing Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy megakadályozza a Német Nagydíjon látottakhoz hasonló kerékleválásokat.

A Formula One Management (FOM) kameramanja, Paul Allen kulcscsont- és bordatörést szenvedett amiatt, hogy Mark Webber versenyautójának jobb hátsó kerekét nem rögzítették megfelelően a Red Bull szerelői a Nürburgringen, és az eltalálta a szakembert.

Az incidens következtében a FOM és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonnali biztonsági intézkedéseket hozott, így a Magyar Nagydíjtól kezdődően már nem forgathatnak televíziós stábok a bokszutcában, valamint csökkentették a bokszutcai sebességhatárt, és a bokszban dolgozóknak kötelezően védőfelszerelést kell viselniük.

A történteket természetesen a Red Bull Racing is alaposan kivizsgálta, és annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló, azonnali intézkedéseket hoz.

Történt ugyanis, hogy a jobb hátsó kerékanyát nem sikerült megfelelően rögzíteni, ezért a felelős szakember úgy döntött, eltávolítja azt, és egy másikkal rögzíti magát a kereket.

Miután azonban a kerékpisztolyon átkapcsolta forgásirányt, a nyomaték sokkal magasabb volt, mint korábban, minek következtében a légkulcs kicsúszott a kezéből, ahogy eltávolította a kerékanyát.

Emiatt hüvelykujjával véletlenül megnyomta azt a gombot, mely jelzi az autót felemelő szakembereknek, hogy a kerék rögzítve van, az autó pedig készen áll a távozásra. Ekkor a kerékanya teljesen le volt tekerve, szóval az autó távozásakor semmi sem rögzítette a jobb hátsó kereket, ami ennek következtében le is vált.

A Milton Keynes-i alakulat mindent megtesz azért, hogy megakadályozza a látott probléma megismétlődését, éppen ezért felülvizsgálja a kerékpisztolyok tervezését, hogyha az esetleg kicsúszik a szerelő kezéből, akkor ujjai ne a fent említett gombra csússzanak.

A Red Bull emellett a továbbiakban úgy hangolja be rendszerét a bokszban, hogy az kizárólag akkor küldjön jelet, ha az összes kereket megfelelően rögzítették. A csapat továbbá azt is megpróbálja megoldani, hogy lecsavaró üzemmódban a kerékpisztoly ne tudjon jelet küldeni.

Az osztrák istálló több mint egy éve használja már jelenlegi bokszutcai rendszerét, a gárdánál pedig úgy vélik, az, hogy négy, egymástól független jel dönt arról, hogy az autó kiengedhető-e, még mindig biztonságosabb, mintha csak egy emberre hagyatkoznának.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS