Már csak a kész dokumentumok aláírása van hátra, és teljes lesz a béke a kiscsapatok között, miután a Spyker, a Super Aguri, és a Toro Rosso vezetői megegyeztek arról, hogy egyenlő arányban szétosztják egymás között a televíziós jogokból befolyt összeget.
Már csak a kész dokumentumok aláírása van hátra, és teljes lesz a béke a kiscsapatok között, miután a Spyker, a Super Aguri, és a Toro Rosso vezetői megegyeztek arról, hogy egyenlő arányban szétosztják egymás között a televíziós jogokból befolyt összeget.
Azt követően, hogy az Amerikai Nagydíjnak helyet adó Indianapolisban nem született egyezség a kiscsapatok között a karosszériák adás-vétele körül kialakult vitában, most minden jel arra utal, hogy a silverstone-i megbeszélések után teljes az egyetértés a felek között.
Bár Bernie Ecclestone bízott benne, hogy már a Brit Nagydíjon aláírásra kerülhetnek a dokumentumok, és egyszer s mindenkorra véget vethetnek a kereskedelmi karosszériák körüli vitának, a kiscsapatok még időt kértek, hogy jogászaik átnyálazhassák a dokumentumokat, még mielőtt aláírnák azokat.
Az említett három gárda már szóban megegyezett arról, hogy a televíziós jogokból befolyt összeg rájuk eső részéből egyenlő arányban részesüljenek az idei évben. Ez biztosítja ugyanis a Spyker számára, hogy ha előttük is végez két riválisa, nem esnek el a pénztől.
Ugyan egyik csapat sem kommentálta a híreket, megbízható források szerint mindannyian elégedettek a részletekkel. A dokumentumokat vélhetően heteken belül aláírhatják a felek.
Miközben az idei viták befejeződhetnek, a vásárolt karosszériákkal futó csapatokra vonatkozó jövő évi szabályok még nem tisztázódtak, így a Williams névadó tulajdonosa, Sir Frank Williams úgy gondolja, még több megbeszélésen kell részt venniük ahhoz, hogy mindenki számára megfelelő megoldást találjanak a helyzetre.
A csapatok pénteken már megegyeztek arról, hogy a vásárolt kasznikkal futó istállók nem részesülnek a konstruktőröknek járó bevételekből a jövő évben.
“Valamilyen módon meg kell határoznunk, ki minősül konstruktőrnek, hogy elkerüljük a későbbi félreértéseket” – mondta Williams. “A Spyker részesül a bevételekből, hiszen mindenki elismeri, hogy egyedi konstruktőr. A nagyobb problémát a Red Bull, és a Honda második csapata okozza, főleg, ha bekerülnek az első tízbe a konstruktőrök versenyében. Jelenleg ez a legnagyobb probléma, ezt kellene minél előbb megoldanunk.”