Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a Forma-1 irányító testülete a Spanyol Nagydíj után tájékoztatta a csapatokat arról, a jövőben szigorúbban fogja ellenőrizni a hátsó szárnyak hajlékonyságát, így ezeket az elemeket a jövőben agresszívebb teszteknek vetik majd alá.
Mindezt azt követően, hogy Barcelonában kiderült, több csapat – köztük a Red Bull Racing – olyan szárnyakat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.
A változtatás a Francia Nagydíjtól kezdve lép életbe, és miközben egyes csapatok, köztük a Mercedes és a McLaren elfogadhatatlannak tartja, hogy csak a jövő hónapban változnak a regulák, a hajlékony szárnyakat használó csapatok dühösek, hiszen állításuk szerint mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el.
Utóbbi csoportba tartozik az Alfa Romeo is, melynek csapatfőnöke, Frederic Vasseur a Monacói Nagydíjon fakadt ki. A szakember rámutatott, miközben minden csapat ott próbál spórolni, ahol tud, a szabályok módosulása elképesztő költségekkel jár majd számukra.
„Lesz időnk változtatni rajta, de egy vagyonba fog kerülni” – mondta a szakember Monte-Carlóban.
„Mindannyian küzdünk azzal, hogy spóroljunk, szinte már egy emberünk lesz csak a pályán, és aztán jönnek ezek a dolgok… Ez egy vicc. Szerintem ez egy vicc.”
Arra a kérdésre, hogy pontosan mekkora lesz a különbség köridőben a két szárny között, Vasseur elárulta: „Őszinte leszek, jelentéktelen lesz. Pár összehasonlítást már elvégeztünk, és a különbség nem volt óriási. De nem is emiatt aggódom. Akkor már miért nem változtatunk az autók súlyán is a jövő hétre? Ha van egy csapat, amely nem tudja elérni a súlyhatárt…”
Vasseur szerint az FIA nem jár el fair módon, mert azok a csapatok, amelyek ilyen szárnyakkal álltak elő, teljes mértékben a szabályoknak megfelelően jártak el, most viszont drága változtatásra kényszerülnek.
„Megvolt ez a szabályozás a maximális deformációval és terheléssel, és szerintem mi [az Alfa Romeónál] sem vagyunk okosabbak, mint a többiek. Mindenki tartja magát a határokhoz, az FIA pedig úgy döntött, változtat ezen a határon. Egy kicsit meglepő, de változtattak a terhelés és a deformáció mértékén a szezon közben.”
„Nem az új teszt bevezetése a probléma, vagy az új módszer – hanem az értékek megváltoztatása. És én először találkozom ilyennel.”
„Ha ugyanis a határon vagy, ha jó munkát végeztél, akkor is új szárnyat kell gyártanod. Ez pedig a spórolás közben óriási erőfeszítésekkel jár.”
„Az F1-ben a mérnökök és a tervezők azért vannak, hogy a szabályokat a határokig kihasználva tervezzenek alkatrészeket. Ha szezon közben változtatunk a szabályokon, akkor új alkatrészeket kell tervezni, és azok a csapatok, amelyek azt mondják, hogy őket nem fogja érinteni a dolog… Ez egy vicc.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint 500 ezer dollárba, azaz mintegy 143 millió forintba kerül majd, hogy az érintett csapatok változtassanak hátsó szárnyaikon.