A Forma-1 csapatai rengeteg hónapot áldoztak a 2022-es versenyautók fejlesztésére, és mivel pályatesztekre nem volt lehetőség, természetesen a szimulációkra és a szélcsatornás tesztekre voltak kénytelenek hagyatkozni.
Az AlphaTauri ráadásul tavaly egy igencsak komoly lépést tett meg, hiszen átköltöztek a Red Bull Milton Keynes-i szélcsatornájába, ahol már a mezőny összes többi csapatához hasonlóan 60 százalékos modellel dolgozhatnak. A faenzai kiscsapat volt az utolsó istálló, mely az elmúlt években 50 százalékos modellt tudott használni bicesteri létesítményében.
Az AlphaTaurinál emiatt különösen nagy érdeklődéssel figyelték a barcelonai teszteket, hiszen fontos volt, hogy mindaz, amit a pályán látnak, összhangban legyen azzal, amivel az elmúlt hónapok során a szélcsatornában szembesültek. Franz Tost csapatfőnök pedig örömmel jelentette, „a korreláció jobb, mint várták”.
„Hogy kiderítsük, mennyire vagyunk közel, rengeteg mérést végeztünk az utolsó napokban azokkal a mérőeszközökkel, amik felkerültek az autóra” – mondta a szakember. „A mérnökök most elemzik az adatokat, és aztán ezek az adatok szolgálnak alapul a CFD-vel és a szélcsatornával való korrelációhoz.”
„Ugyanakkor én azt az információt kaptam, hogy kezdettől fogva nagyon pozitív ez a korreláció. Természetesen most, hogy rengeteg adatot gyűjtöttünk a versenypályáról, sokkal könnyebb felépíteni ezt.”
Yuki Tsunoda és Pierre Gasly a brcelonai teszten 308 kört tettek meg, a program azonban nem ment simán, utóbbi versenyző ugyanis a zárónapon kissé összetörte az autót. A csapat a többi istállóval együtt jövő héten, bahreinben folytatja majd a felkészülést a március 20-i szezonnyitóra.