Jelentős változások történtek a Forma-1-es erősorrendjében a téli szünet alatt, ugyanis a tavaly hetedik helyen végző Aston Martin a Bahreini Nagydíj időmérő edzése alapján a harmadik legerősebb csapattá lépett elő, miközben a sorozatban nyolc konstruktőri világbajnoki címet szerző Mercedes a negyedik helyre csúszott vissza. Fernando Alonso legjobb időmérős köre közel két és fél másodperccel volt jobb az Aston Martin egy évvel ezelőtti teljesítményénél, a spanyol pilóta ezzel az ötödik helyet szerezte meg.
Alonso ezredekre végzett a hatodik-hetedik helyet megszerző két Mercedes előtt, ami így érdekes felállást eredményez a vasárnapi futamra: a Mercedes gyári istállóját legyőzte az egyik partnercsapata. George Russell szerint tanulhatnak az ellenfél példájából, már ami a fejlődést illeti.
|
„Figyelembe kell vennünk az Aston Martin példáját. Tavaly valószínűleg egy jó alappal rendelkeztek, amiből a tél folyamán jelentős teljesítményt nyertek ki. Ha valaki, hát mi képesek vagyunk erre. Szerintem jó példával szolgálnak arra vonatkozóan, hogy mi lehetséges.”
„A szezont azzal a tudattal kezdtük el, hogy nem mi leszünk a leggyorsabbak. Azt viszont garantálni akartuk, hogy egy jó potenciállal rendelkező autóval állunk elő. Tavaly körülbelül 16 futamunkba került egy olyan autó kifejlesztése, amivel viszonylag elégedettek lehettünk. Meglátjuk, mit eredményez az idei első fejlesztési csomagunk. Az első néhány versenyen azonban valószínűleg nem változik a helyzetünk” – magyarázta a Mercedes helyzetét a fiatal brit.
Az Aston Martin váratlan remeklése már csak azért is példát állít a Mercedes elé, mert a csapat több fontos alkatrészt, az erőforrást, a sebességváltót és a hátsó felfüggesztést is a világbajnokoktól szerzi be. Erről már Toto Wolff nyilatkozott.
„Fél év alatt két másodpercet javultak, miközben az autójuk fele a miénk. Szóval a jelentős párhuzam miatt el kell ismernünk, kiváló munkát végeztek” – magyarázta Wolff, aki szerint a Mercedes számára így egyértelműen aerodinamikailag kell a legnagyobbat fejlődnie. Ennek kapcsán elismerték, muszáj lesz változtatniuk a ’zero-pod’ nevű megoldásukon.