Az Aston Martin is nagyon megszenvedi a „delfinezést” - F1VILÁG.HU

Az Aston Martin is nagyon megszenvedi a „delfinezést”

HIRDETÉS
A Mercedeshez hasonlóan komoly nehézségeket okoz az Aston Martin Forma-1-es csapatának is a „delfinezés” jelensége, ezért egész egyszerűen a csapat képtelen kihozni versenyautójából azt a potenciált, ami benne van – mondja az istállót irányító Mike Krack.
action, TS-Live, Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, GP2204a, F1, GP, Italy
Sebastian Vettel, Aston Martin AMR22

 A silverstone-i istálló számára nehezen indult az év, a csapat csak a múlt hétvégi Emilia-Romagna Nagydíjon tudta megszerezni idei első pontjait. Miközben számos csapat kontroll alatt tudja tartani az új szabályok kellemetlen velejáróját, a pattogást, azaz az úgynevezett „delfinezést”, a Mercedeshez hasonlóan az Aston Martint jelentős mértékben hátráltatja a jelenség.

Mike Krack csapatfőnök bevallotta, egész egyszerűen nem tudják optimálisan használni az AMR22-es kódjelű versenyautót, így értelemszerűen nem tudják a legjobb teljesítményt sem kihozni belőle. A szakember ugyanakkor azt mondja, kőkeményen dolgoznak a háttérben, hogy a jövőbeli fejlesztésekkel megoldást találjanak a gondokra.

„Azt gondolom, képtelenek vagyunk feltérképezni az autóban rejlő aerodinamikai potenciált a delfinezés miatt” – mondta a szakember. „Olyan ez, mint egy virtuális fal azzal kapcsolatban, hogy milyen messze tudunk elmenni. Szóval nem tudjuk kihozni azt a teljesítményt az autóból, ami valójában benne van, ez a fő probléma.”

„Úgy vélem, pár verseny múlva jobb formában leszünk. Butaság lenne azt mondani, hogy ezen vagy azon a versenyen, hiszen, még ha újításokat is teszünk fel az autóra, mindig meg kell értenünk őket. Meg kell érteni, milyen munkát végeztünk. Tegyük fel, viszünk egy nagy csomagot Miamiba, de aztán jön az eső, vagy valami, és nem tudjuk működésre bírni. Rengeteg lesz az elvárás, és mindenki úgy néz majd rád, mint aki elbukott.”

„Imolában például csak egy edzésünk volt pénteken, ha tehát odaviszel egy nagy fejlesztési csomagot, esélyed sincs tesztelni, vagy validálni, hogy működik-e, vagy sem. Ebből a szempontból szerintem nagyon fontos, hogy ne említsünk konkrét hétvégét, főleg a külvilág felé. Nekünk megvannak a belső terveink, és talán érthető, hogy nem fogom részletezni ezeket. De azt gondolom, pár verseny múlva jobb formában lehetünk.”

Krack kifejtette, ami őket illeti, inkább kisebb lépésenként haladnak a fejlesztésekkel, minthogy bevessenek egy nagy csomagot valamelyik hétvégén.

„Mi minden versenyre fejlesztéseket akarunk vinni, szóval folyamatos fejlesztést szeretnénk. Néha ezek nagyobbak, máskor kisebbek, de fontos, hogy életben tartsuk a fejlesztéseket, és ne álljunk le. A szezon egy pontján persze abba kell hagyni, és a jövő évi autóra kell fókuszálni, de még elég messze vagyunk ettől a pillanattól.”

Az Aston Martin csapatának Ausztráliában nehéz hétvégéje volt, hiszen Lance Stroll és Sebastian Vettel is balesetekbe keveredett – a csapat pedig attól félt, emiatt az Imolára tervezett fejlesztések is veszélybe kerülnek. Végül azonban az új elemekkel időben elkészült a csapat.

„A Silverstone-ban dolgozó csapat komoly erőfeszítéseinek köszönhetően sikerült elérni, hogy ne csússzanak a fejlesztések, és legyenek tartalékalkatrészek is. Minden héten viszont nem tudjuk ezt megtenni.”

Hirdetés

Arra a kérdésre, hogy a balesetek milyen hatással voltak a csapat idei költségvetésére, a csapatfőnök kifejtette: „Van ok az aggodalomra, a balesetek mindig szerepelnek a kalkulációkban. Szóval fontos, hogy minden versenyen ne legyenek, máskülönben nagyon hamar a vörös zónába kerülünk. Szóval igen, rajta van a radaron. De még kontroll alatt tartjuk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az Aston Martin is nagyon megszenvedi a „delfinezést”
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!