A négyszeres világbajnok koronavírus-fertőzése miatt nem vehetett részt a 2022-es idény első két versenyhétvégéjén, így számára Melbourne-ben kezdődött el a szezon. Sok babér viszont nem termett számára: az első szabadedzésen műszaki hiba miatt megállt alatta az autó, emiatt a második gyakorláson nem is körözhetett, az utolsó szabadedzésen pedig összetörte versenygépét, aminek következtében nem tudott érdemi teljesítményt nyújtani az időmérőn.
A német pilóta számára a vasárnapi verseny sem tartogatott sok jót: a 17. helyről rajtolva nem jutott el a célig, már a 25. körben kiesett, miután elveszítette uralmát autója felett, és a 4-es kanyarban a falnak csapódott. A balesetben Vettel szerencsére nem sérült meg, az Aston Martin viszont próbál utánajárni, miért is szenvedett annyira a rutinos versenyző.
„Örülök, hogy Seb rendben van az incidensek után, de azt gondolom, ha egy olyasvalakinek, mint neki – egy négyszeres világbajnoknak – ilyen problémái vannak, az nem a vezetéssel van összefüggésben” – mondta az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack.
„Tényleg utána kell járnunk, hogy mit nyújt számára az autó, milyen visszajelzéseket kap az autótól. Mert nem normális, hogy ennyiszer kicsúszott.”
A szakember hozzátette, továbbra is teljes a bizalom Vettel felé, az Aston Martin pedig ki fogja találni, hogyan tegye jobbá az autót a négyszeres világbajnok számára.
„Nem gondolom, hogy ez azzal van összefüggésben, hogy kihagyott két versenyt” – mondta Krack. „Elvégre mégiscsak egy többszörös győztes Melbourne-ben. Tudja, hol van, és tesztelt is az autóval. Azt gondolom, túl könnyű lenne arra fogni, hogy nem volt itt két hétvégén. Egy ilyen kaliberű versenyző esetében tényleg meg kell néznünk, hogy milyen eszközöket is adunk neki.”
Az Aston Martin számára pocsékul indult a 2022-es idény: három verseny után ők az egyetlen csapat, mely még képtelen volt a pontszerzésre.
„A Forma-1-ben, ha nem teljesítesz, általában elég könnyű beazonosítani az okokat, hogy egy csapat miért teljesít jól, és egy másik miért nem – ez jelenleg az aerodinamikával és az autó súlyával van összefüggésben” – mondta a csapatfőnök.
„Miközben a súlyt tekintve sikerült fejlődnünk, az aerodinamikával küszködünk. Ez olyasvalami, amire nagy hangsúlyt kell fektetnünk. Nem fogok belemenni a részletekbe, de a teljesítmény okai ezen a területen keresendők. Minél jobb az aero, annál könnyebbé válik minden. A versenyzők is elégedettek, az eredmények is jobbak egy kicsit, szóval minden könnyebbé válik.”
Poz. | Versenyző | Csapat | Pontok |
---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda RBPT | 575 |
2. | Sergio Perez | Red Bull Racing Honda RBPT | 285 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | 234 |
4. | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Mercedes | 206 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | 206 |
6. | Lando Norris | McLaren Mercedes | 205 |
7. | Carlos Sainz | Ferrari | 200 |
8. | George Russell | Mercedes | 175 |
9. | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 97 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | 74 |
11. | Pierre Gasly | Alpine Renault | 62 |
12. | Esteban Ocon | Alpine Renault | 58 |
13. | Alex Albon | Williams Mercedes | 27 |
14. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri Honda RBPT | 17 |
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | 10 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas Ferrari | 9 |
17. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri Honda RBPT | 6 |
18. | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | 6 |
19. | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 3 |
20. | Liam Lawson | AlphaTauri Honda RBPT | 2 |
21. | Logan Sargeant | Williams Mercedes | 1 |
22. | Nyck de Vries | AlphaTauri Honda RBPT | 0 |