Portugál Nagydíj
GP RUSSIA F1/2020 -  DOMENICA 27/09/2020  
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Sebastian Vettel
Fotó: Scuderia Ferrari

Az autó hátuljának fejlesztésére költi el zsetonjait a Ferrari

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Az autó hátuljának fejlesztésére költi el zsetonjait a Ferrari

Főleg a versenyautó hátulján hajt végre változtatásokat a Ferrari Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy 2021-ben javítani tudjon teljesítményén – árulta el Simone Resta, a Scuderia főtervezője.

A maranellói gárda kiábrándító formában vágott neki a 2020-as idénynek, 11 verseny után pedig a 6. helyet foglalja csak el a konstruktőri pontversenyben.

A koronavírus-járvány miatt komoly intézkedéseket hoztak annak érdekében, hogy megóvják az F1-es csapatokat a csődtől, így 2021-re korlátozták az autófejlesztéseket.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Forma-1 csapatai jövőre az idei autók részben módosított változatait használják majd, a 2020-as idény kezdetével ugyanis bizonyos alkatrészek fejlesztését befagyasztották három ütemben.

Bevezettek azonban egy zsetonrendszert, aminek köszönhetően lehetőség van fejleszteni azokon a területeken, melyeken egy istálló komoly hátrányban van, és melyeken mindenképpen fejleszteni szeretne.

A Ferrari főtervezője, Simone Resta a minap egy interjúban elmagyarázta, hogyan is működik ez a zsetonrendszer a gyakorlatban.

„Az aerodinamikán lehet dolgozni, viszont a szélcsatornában aerodinamikai fejlesztésekre szánható órák számát korlátozták” – mondta a szakember az Autosprint című lapnak.

„És van egy korlát a komponensek fejlesztésére is, mely az autó vázára vonatkozik. Ide tartozik a felfüggesztés, a fékek, és minden más, ami az autóhoz kapcsolódik, kivéve a külső karoszériaelemeket.”

„A karosszéria módosítására elkölthetünk két úgynevezett zsetont. Ezeket arra használhatjuk, hogy beavatkozzunk, és fejlesszünk az autó kritikus területein. Csapatként tehát van két zseton, és dönthetünk úgy, változtatunk a vázon, mert talán másképp szeretném elhelyezni a hűtőket, módosítani akarok a tengelytávon, vagy mozgatni akarom a súlyokat.”

„De elkölthetjük a fejlesztési zsetonokat a fékekre is, vagy éppen egy új orr kialakítására, ebben az esetben viszont új töréstesztre is szükség lesz.”

A szakember kifejtette, a mérnöki csapat közösen dönti majd el, hogy hogyan is használják fel ezeket a zsetonokat 2021 előtt.

„Mi, a csapat döntjük ez. Ez a tervezők feladata. Ez az a munka, amin most dolgozom a kollégáimmal. Dönteni fogunk arról, hogy hol avatkozunk be, hogy javítani tudjunk a mostani modellen.”

Resta elárulta azt is, az idén látottak alapján főleg az SF1000-es hátulján akarnak javítani.

„Elindultunk abba az irányba, hogy újratervezzük az autó hátulját. Újratervezzük ezt a részt, mert azt gondoljuk, ígéretes területek vannak itt ahhoz, hogy növelni tudjuk a teljesítményünket.”

Simone Resta egyébként az Autosprintnek adott interjúban cáfolta azokat a sajtóhíreket, melyek szerint feszültség lenne közte, valamint Mattia Binotto csapatfőnök között.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!