Akárcsak Romain Grosjean, a Lotus technikai igazgatója, James Allison is úgy véli, ahhoz, hogy a futamgyőzelmekért szálljanak harcba a következő versenyeken, javítaniuk kell az E20-as konstrukció versenytempóján.
Akárcsak Romain Grosjean, a Lotus technikai igazgatója, James Allison is úgy véli, ahhoz, hogy a futamgyőzelmekért szálljanak harcba a következő versenyeken, javítaniuk kell az E20-as konstrukció versenytempóján.
Grosjean Kanadában másodikként ért célba, ám csupán a hetedik helyről rajtolt, így joggal merül fel a kérdés: mi lett volna akkor, ha a francia tehetség jobban teljesít az időmérőn?
Allison elárulta, az E20-as modellek versenytempójával nincs gond, egy körön azonban még van hová fejlődniük.
„Elég gyakran voltunk iszonyatosan gyorsak az időmérőn a keményebb keverékkel, a lágyabb abroncsokkal azonban nem sokra mentünk” – nyilatkozta Allison.
„Ezen a kérdéskörön folyamatosan dolgozunk. Egyes autók nagyon jók egy körön, a futamon azonban nem annyira versenyképesek, és vica versa. A mi autónk nem tartozik a leggyorsabbak közé a kvalifikáción, a versenytempója viszont kiváló, ami őszintén szólva nem rossz dolog, és inkább így legyen, mint fordítva.”
„Ahhoz azonban, hogy futamokat nyernünk, muszáj javítanunk időmérős teljesítményünkön.”
Grosjean Kanadában egy egykiállásos taktikával küzdötte fel magát az élre, Allison pedig elárulta, a gumik a verseny végén olyan jó állapotban voltak, hogy még tovább is körözhettek volna velük.
„Bőven volt futófelület rajtuk a leintéskor. Azok az autók, melyek két kiálláson voltak, a középső etapban ugyanolyan időket mentek, mint Romain, aki egészen a verseny végéig ilyen jó tudott lenni. Sőt, azután, hogy Lewis [Hamilton] kiállt másodszor is a depóba, alig 0,4 másodperccel volt gyorsabb Romainnél, pedig abroncsai 37 körrel fiatalabbak voltak.”