Friss hírek

Az élcsapatok tovább tárgyalnak egymással

A Red Bull Racing, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes további egyeztetéseket folytat a jövőben azért, hogy egyezségre jusson a költségek korlátozására vonatkozó egyezmény (RRA) kapcsán, miután a hét elején sikerült előrelépést tenni az ügyben.


A Red Bull Racing, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes további egyeztetéseket folytat a jövőben azért, hogy egyezségre jusson a költségek korlátozására vonatkozó egyezmény (RRA) kapcsán, miután a hét elején sikerült előrelépést tenni az ügyben.

Habár a Red Bull és a Ferrari nemrégiben azon szándékáról tájékoztatta a Forma-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezetét (FOTA), hogy kilép a tömörülésből, a két istálló hétfőn privát értekezést folytatott a McLarennel, valamint a Mercedesszel azért, hogy tisztázzák nézeteltéréseiket, és mihamarabb megoldást találjanak az RRA-ra vonatkozóan.

Hirdetés
 

Ugyan egyik csapat sem nyilatkozott a találkozó részleteiről, az Autosport című brit szaklap értesülései szerint az pozitívan zárult. Ám miután végleges megállapodás nem született, a felek a közeljövőben ismét tárgyalóasztalhoz ülnek majd.

A FOTA-ból való kihátrálás ellenére a Red Bull Racinget irányító Christian Horner nemrégiben úgy fogalmazott, csapatának továbbra is célja, hogy megfelelően kordában tartsa a költségeket. A szakember elismerte, nehéz olyan megoldást találni, mely minden csapat számára elfogadható.

„Valamennyi csapat részéről hajlandóság van arra, hogy megpróbálja irányítása alatt tartani a költségeket, egyszerűen csak meg kell találni a módját, hogy miképp csináljuk” – magyarázta Horner. „Az autó minden összetevőjére ki kell térnünk.”

„Viszont minden csapat más összetételű, különböző tulajdonosokkal rendelkeznek. Néhány motorgyártókhoz tartozik, míg mások függetlenek. Rengeteg dolog van, amely már bevált: ilyenek a tesztek, a szélcsatornában eltöltött munkaórák, a személyzet csökkentése. Viszont elkerülhetetlenül nehézségekbe ütközünk, ha az eltöltött órák és a külső kiadások közé egyenlőségjelet teszünk.”

„Nem zárhatjuk ki például a dologból a motorokat, mivel vannak csapatok, melyek önmaguknak állítják azt elő. Szóval egészében kell tekinteni a csapatokat, és nem szabad kifejezetten a karosszériákat kiemelni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az élcsapatok tovább tárgyalnak egymással
Wolff: A szűk oldalszekrényeknek nem volt közük a gyenge teljesítményhez
Teljesen más lesz az Aston Martin 2023-as F1-es autója, mint az idei
Ma veheti át második vb-trófeáját Max Verstappen
Szakított kedvesével Charles Leclerc
2026-ban újra jelentősen megváltozhatnak az F1-es autók

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!