Friss hírek

Az első részletek: Így fog saját motort építeni magának a Red Bull

A Forma-1 jövője szempontjából is lényeges döntést hoztak meg az F1 Bizottságának csütörtöki ülésén, a legelégedettebb viszont alighanem a Red Bull csapata lehet: az osztrák istálló a motorfejlesztések befagyasztásával 2024 végéig a Honda erőforrásait használhatja a száguldó cirkuszban a japánok év végi kivonulása ellenére.

A csütörtöki értekezleten a Forma-1 csapatai egyhangúlag elfogadták a motorfejlesztések befagyasztására irányuló javaslatot, így 2022-től már nem lehet változtatni a jelenlegi V6-os erőforrásokon.

Mindez azt jelenti, hogy a Red Bull a Honda motorterveinek felvásárlásával 2022 után saját Milton Keynes-i központjában is képes lesz előállítani motorjait, és egészen az új motorformula 2025-ös bevezetéséig használhatja azokat.

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko a döntés után egy lapinterjúban beszélt a csapat terveiről – és szót ejtett a döntés rövid- és hosszú távú előnyeiről is.

„Az entitás Red Bull Powertrains lesz” – mondta Marko a Motorsport-Magazin.com című internetes lapnak. „Egyik létező épületünket, a 8-as épületet motorüzemmé alakítjuk át. Minden folyamatban van, most elkezdődik az egész.”

„Azt gondolom, ez a lépés nemcsak nekünk jó hír, hanem általánosságban a teljes Forma-1-nek. Jelentősen csökkenti ugyanis a költségeket.”

A Honda fejlesztési központja Japánban, Szakurában van, az F1-es projektet azonban Milton Keynes-ben, nem messze a Red Bulltól működtetik. Dietrich Mateschitz, az energiaital-gyárosok tulajdonosa azonban inkább a zsebébe nyúl, mintsem átvegye a japánok infrastruktúráját.

„A Honda üzemét az elektromotorokhoz alakítják át. Nincs elegendő tesztpad, ráadásul nem is a legújabbak a motorok optimalizálásához. Ez az infrastruktúra Szakurában található.”

AZ ÚJ MOTORÉRÁBAN ISMÉT GYÁRI CSAPAT LENNE A RED BULL RACING

A motorfejlesztések 2022-es befagyasztásával eldőlt az is, hogy az új motorformulát 2025-ben vezetik be a Forma-1-ben. Ahogyan arról lapunk is beszámolt csütörtökön, a száguldó cirkusz egy „olcsó, erős és önkifejező” motort szeretne bevetni a következő érában. A Red Bull pedig újra gyári csapatként működne a királykategóriában.

„Ez a motorüzem technikailag úgy van megtervezve, hogy a fejlesztést – feltéve, ha az egy bizonyos határon belül marad – végre lehet hajtani az új motorszabályok alatt” – magyarázta Marko.

Az új motorformula tehát az első lépés afelé, hogy a Red Bull gyári csapattá váljon. Ideális esetben 2025-ben lesz egy gyártó, amely együtt fog működni az osztrákokkal, ha viszont nem, akkor önállóan is elő tudja állítani motorjait a Renault, a Ferrari, vagy éppen a Mercedes segítsége nélkül.

A Red Bull 3 átmeneti évre szóló beruházása főleg később térülhet majd meg.

„Őrültek vagyunk, de osztottunk-szoroztunk” – tette hozzá Marko. „Ez egy egyszeri beruházás az épületbe, és mindenekelőtt a próbapadokba. De az üzemeltetési költségek nem lesznek sokkal magasabbak annál, mintha valaki mástól vásárolnánk motort. Többe kerül, de nem sokkal.”

Fotó: Red Bull Racing

A Red Bull már korábban megállapodott a Hondával a szellemi tulajdon átvételéről, az energiaital-gyárosok szerint pedig akár egy névadó szponzorral finanszírozhatóak is lehetnek az üzemeltetési költségek.

„Természetesen nem egy másik autógyártóról van szó, hanem valamilyen egyéb cégről” – fogalmazott a motorsport-tanácsadó.

Mint ismert, a Red Bull néhány éve TAG Heuer néven használta a Renault erőforrásait a Forma-1-ben.

A Milton Keynes-i istállónál egyébként rövid távon is abban bíznak, hogy lesznek előnyei a házon belüli motorgyártásnak.

„Most olyan motort építünk, amit összehangolunk a kasztnival. Mindkét oldalról optimalizálni tudunk. Ha például a Renault-tól kapnánk a motort, rá lennénk kényszerítve arra, hogy egy adott motor köré építsük a kasztnit, a hűtőrendszert, és egyéb összetevőket.”

A Honda 2021 végén vonul ki a Forma-1-ből, addig pedig minden támogatást megad a Red Bull Racingnek.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!