A legutóbbi versenyhétvégén Carlos Sainz és Esteban Ocon is balesetet szenvedett a 14-es kanyarban, és bár ezek az incidensek nem nagy sebességnél történtek, mindketten meglehetősen nagy csattanást kellett, hogy átvészeljenek, a pálya azon pontján ugyanis nem ütközéselnyelő gumifalakat, hanem betonfalakat telepítettek. A péntek esti versenyzői értekezleten a versenyzők ki is fejezték aggodalmukat a miami aszfaltcsík ezen szakaszával kapcsolatban, és változtatásokat sürgettek, az FIA azonban nem lépett – ami Esteban Ocon szerint egész egyszerűen elfogadhatatlan.
„Ami tényleg elfogadhatatlan, hogy 51G-s erők hatottak, noha nem kellett volna ekkora becsapódásnak lennie” – mondta az Alpine versenyzője balesete után. „Amikor Carlos panaszkodott a versenyigazgatónak, mindannyian ott voltunk, és nem történt semmi.”
„Péntek este volt egy megbeszélés. Carlos azt mondta, hogy a becsapódás túl nagy volt ahhoz képest, mint amekkorának lennie kellett volna. És ma is óriásinak tűnt a becsapódás. Hogy őszinte legyek, talán pályafutásom legnagyobb ütközése volt. Pénteken Carlos ütötte meg magát, szombaton én is. Az FIA-nak jobban oda kellene figyelnie a biztonságunkra. Ami fontos, hogy tudunk versenyezni, én is ott lehetek a futamon. Ha egy olyan kaliberű profi versenyző, mint Carlos, aki a Ferrarinál versenyez, ilyesmit mond, akkor szerintem a minimum az, hogy megfontolás tárgyává teszik, és mindent megtesznek azért, hogy változtassanak.”
A McLaren színeiben versenyző Lando Norris azt reméli, a jövő hétvégi Spanyol Nagydíj előtt át tudják beszélni a történteket az FIA képviselőivel.
„Szerintem jó eséllyel átbeszéljük majd ezt mi, versenyzők az FIA-val jövő héten, vagy Barcelonában. Tanulunk a hibákból, és remélem, hogy ők is tanulnak abból, ami történt” – mondta a brit. „Versenyzőként mi másképp értelmezünk bizonyos dolgokat, mint azok, akik nem vezetik az autót. Szerintem egyszerűen fontos, hogy amikor tanácsokkal szolgálunk, azokat meghallgassák, és történjenek lépések.”
„Úgy gondolom, sokkal komolyabbak voltak a következmények azzal, hogy nem Techpro-gumifalak voltak ott, mintha azokat telepítettek volna a pálya azon szakaszára.”
Norris megérti Ocon frusztrációját, szerinte fontos volna, hogy a versenyzők és az FIA összedolgozzanak.
„Főleg úgy, hogy egyszer már történt baleset. Mondtunk valamit, nem történt semmi, majd újra baleset történt, egy még rosszabb. Szerintem hallgatni kellene ránk. Mi vezetjük az autókat. Sok mindenben mi tudjuk jobban a dolgokat, és sok mindenben ők. Egyszerűen jobban össze kell dolgoznunk, de momentán nem úgy tűnik, hogy túlságosan hallgatnának ránk.”