A Red Bull pilótája 5 körrel a leintés előtt kapott durrdefektet a bakui pálya célegyenesében, melyet követően előbb a biztonsági autót küldték be, majd piros zászlóval megszakították a futamot.
A Safety Cart viszont csak akkor küldte be a versenyirányítás, amikor a legtöbb versenyző már szinte versenytempóval elhaladt a baleset helyszíne mellett – erre Charles Leclerc is felhívta a figyelmet már akkor a csapatrádión keresztül.
„Ez egy vicc, ez egy vicc!” – mondta a monacói. „Azonnal biztonsági autót! Mire várnak?!”
A Ferrari versenyzője a futam után azt mondta, továbbra sem tudja, a versenyirányítás miért várt olyan sokáig.
„Egyszerűen csak meglepett, hogy nem jött korábban a Safety Car, ezért is emeltem fel a hangom a rádión. Mert számomra egyértelmű volt, hogy egy ilyen balesetnél nem szabad nyomni neki. Az egyenes közepén történt, szóval nagyon veszélyes volt” – mondta Leclerc.
„Egyszerűen tovább tartott, mint vártam, ennyi. De szerintem minden versenyző ugyanígy meglepődött.”
A monacói hozzátette, fel fogja hozni a témát a következő versenyzői eligazításon, és rá fog kérdezni az esetre Michael Masi versenyigazgatónál.
Leclerc csapattársa, Carlos Sainz szintén nem értette, miért tartott ilyen sokáig a biztonsági autó pályára küldése.
„Általában, amikor ilyen baleset van, az első a dupla sárga zászló, aztán rögtön másodpercekkel később jön a biztonsági autó” – fogalmazott a spanyol. „Ezúttal viszont szerintem mindegy 30 másodpercig, vagy 1 percig tartott, hogy beküldjék a Safety Cart, és egy nagyon komoly baleset mellett kellett elmennünk pusztán sárga zászlós figyelmeztetéssel.”
A Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] elnöke, Sebastian Vettel is megszólalt az ügyben.
„Csodálkoztam azon, miért tartott ilyen sokáig, hogy beküldjék a biztonsági auót, amikor Max balesetet szenvedett” – magyarázta a német. „Teljesen világos volt, hogy a pálya közepén áll, és egy kicsit sokáig tartott – de majd meglátjuk. Ki fogjuk deríteni, miért.”