Friss hírek

Az F1-es versenyzők szerint tisztázni kell, mit szabad a pályán, és mit nem

Hiába mondja azt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó Forma-1-es versenyigazgatója, Michael Masi, hogy egyértelműek a szabályok, több versenyző is azt szeretné, ha tisztáznák, mit szabad, és mit nem a versenypályán.

Mindez főleg a múlt hétvégi Katari Nagydíjon szolgáltatott beszédtémát az F1-es mezőny tagjai között, Max Verstappen ugyanis büntetés nélkül megúszta azt, hogy a Brazil Nagydíjon védekezés közben kiterelte a pályáról a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont.

A holland akcióját az interlagosi versenybírók első körben meg sem vizsgálták, miután azonban Verstappen belső kamerás felvétele nyilvánosságra került, a Mercedes az ügy felülvizsgálatát kérte. A stewardoknak így foglalkozniuk kellett az esettel, ám végül nem vizsgálták felül az incidenst, szerintük ugyanis az említett videófelvétel nem volt döntő jelentőségű.

Az üggyel kapcsolatban Hamilton azt mondta, nem egyértelmű a versenyzők számára, hogy mi megengedett, és mi nem.

„Nem. Nem világos a dolog” – mondta Hamilton még Katarban az ezzel kapcsolatos kérdésre válaszolva.

„Max kivételével minden versenyző csupán tisztázást kért, a legtöbb versenyző szerette volna, de nem volt valami világos. Szóval igen, még mindig nem egyértelmű, hogy mik a pálya határai. Az világos, hogy már nem a fehér vonal, amikor előzünk, de…”

„Mi csupán következetességet szeretnénk. Ha tehát ugyanaz lesz, mint a legutóbbi versenyen, akkor mindenki számára ugyanez vonatkozzon ilyen forgatókönyv mellett, és akkor rendben van.”

Michael Masi, a Forma-1 állandó versenyigazgatója reagált Hamilton szavaira: a szakember azt mondta, világosak a szabályok.

„Azt gondolom, világossá tettük számunkra, hogy mit várunk el tőlük” – mondta Masi újságíróknak nyilatkozva még múlt vasárnap. „Azt hiszem, egyesek egyetértenek, mások nem. De ez mindig is így volt. Adtunk nekik néhány általános iránymutatást, de nagyon világosak voltunk azzal kapcsolatban, hogy minden egyes esetet külön ítélünk meg. Nem lettünk lazábbak, minden egyes incidenst egyedileg vizsgálunk meg, ahogy tettük azt eddig is.”

A versenyigazgató szavait azonban több versenyző is megcáfolta, köztük van a Williams pilótája, George Russell is.

„Meggyőződésem, hogy [Verstappen] büntetést kapott volna, ha az eset a verseny utolsó körében történik” – mondta a brit, aki szerint a holland manővere Interlagosban „túl sok” volt.

A kétszeres világbajnok, Fernando Alonso szerint mindenképpen tisztázni kellene a szabályokat.

„Túl sok a szürke zóna. Van, hogy profitálsz ebből, máskor viszont hátrányba kerülsz” – magyarázta a spanyol.

A Ferrari pilótája, Carlos Sainz hozzátette: „A télen tényleg tisztáznunk kell, hogy mi elfogadható, amikor az ember támad vagy védekezik. Kiszoríthatom az ellenfelem a pályáról? Ha igen, milyen gyakran? Csak egyszer? Többször? Kapunk érte figyelmeztetést?”

„Válaszokat akartunk, de a probléma egy része az, hogy nem mindig ugyanazok a versenybírók.”

Az ügy kapcsán egyébként Verstappen is elmondta a véleményét, szerinte az a sajnálatos, hogy a versenyzői értekezleten elhangzottak megjelennek a médiában.

„Megvitatjuk ezeket a dolgokat, de nem kellene, hogy a médiában kössenek ki” – mondta a holland. „Ez nem tetszik, és nem is akarom véleményezni a dolgot. Én inkább azokkal az emberekkel beszélek, akik felelnek ezért, velük vitatom meg az efféle dolgokat.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!