Az F1 történetének legdrágább éve lehet a 2020-as - F1VILÁG.HU

Az F1 történetének legdrágább éve lehet a 2020-as

HIRDETÉS
A Forma-1 történetének legdrágább éve lehet a 2020-as a száguldó cirkusz csapatai számára – ezt mondja a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 26: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 is pushed back into the garage during qualifying for the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 26, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-21ZBGT2U12111 // Usage for editorial use only //

A Forma-1 2021-es szabályait október végén jelentették be hivatalosan, ennek megfelelően pedig jelentősen megváltozik majd a királykategória.

Amellett, hogy a sportszabályzat is módosul bizonyos pontokon, a leglátványosabb változás kétségkívül a versenyautókat érinti majd, ez pedig komoly fejlesztési munkákkal jár majd a csapatok számára.

Bár a Forma-1 vezetősége abban bízik, a szélcsatornára és a CFD-fejlesztésekre vonatkozó megszorítások kordában tartják majd a költségeket, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a következő év lehet az F1 történetének legdrágább éve.

„Kontrollálatlan mennyiségű pénzt lehet elkölteni kutatással és fejlesztéssel más területeken” – mondta a szakember. „Én a magam részéről kiállok amellett, amit korábban is mondtam: jobb lett volna, ha előbb a költségvetési plafont vezetik be, aztán az új szabályokat, mert a költségvetési plafon kordában tartaná a költéseket.”

„Úgy fest, a jövő év lesz az F1 történetének legdrágább éve.”

Horner elárulta, a Red Bull csapata már most szakembereket állított rá a 2021-es projektre, jövőre gyakorlatilag két csoport fog dolgozni a versenyautók fejlesztésén.

„Most a 2021-es szabályok már tiszták, szóval van egy csapatunk, mely már ezeket a regulákat vizsgálja. Emiatt lesz hihetetlenül drága év, mert kétféle szabályrendszer alapján kell fejlesztenünk, ráadásul azt megelőzően, hogy bejön a költségvetési plafon. Szóval a 2020-as egy nagyon drága és sűrű év lesz úgy a pályán, mint azon kívül.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az F1 történetének legdrágább éve lehet a 2020-as
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt
Colapinto 50 G-s ütközést szenvedett el, orvosok döntenek a rajtengedélyéről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!