Friss hírek

Az FIA bekérte a Whitmarsh interjúk másolatát

A Nemzetközi Automobil Szövetség arra kérte a BBC-t, hogy tegye elérhetővé számára a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh összes interjúját, amit közvetlenül az Ausztrál Nagydíj leintése után készített a brit szakemberrel.

A Nemzetközi Automobil Szövetség arra kérte a BBC-t, hogy tegye elérhetővé számára a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh összes interjúját, amit közvetlenül az Ausztrál Nagydíj leintése után készített a brit szakemberrel.

A wokingi alakulatnak április 29-én jelenése lesz a Motorsport Világtanács előtt, ahol magyarázatot kell adnia a szezonnyitón történtekre, miután kiderült, több ízben is hazudott a sportfelügyelőknek.

Bár Whitmarsh az eset utáni héten megrendezett Maláj Nagydíjon azt állította, sem ő, sem a csapat többi tagja nem tudott arról, hogy Lewis Hamilton, és az azóta már menesztett Dave Ryan sportigazgató nem tett említést a sportfelügyelőknek a rádiófelvételről – amiből egyértelműen kiderül, hogy a brit versenyző utasításra engedte el maga mellett Trullit a biztonsági autó mögött Melbourne-ben –, felmerült a gyanú, hogy a szakember is hazudott.

Whitmarsh ugyanis a futam után adott interjúiban pontosan ugyanazt mondta, mint amit Hamilton és Ryan állított a sportfelügyelőknek az eset kapcsán, azaz tudhatta, hogy mire készülnek a meghallgatáson.

Az FIA éppen ezért kérte be a BBC-től az összes futam után készült Whitmarsh interjút, ami akár bizonyítékként is szolgálhat az április végi meghallgatáson.

A McLaren csapatfőnöke a következőket mondta közvetlenül a futam után Melbourne-ben a BBC Radio 5-nak: “Trulli Toyotája elhagyta a pályát, és a fűre került az utolsó biztonsági autós periódusban. Lewis megelőzte, ahogy azt a szabályok szerint meg is tehette, majd Trulli visszavette pozícióját a biztonsági autó mögött, és a stewardok első visszajelzései arról tanúskodtak, hogy úgy érezték, ez szabálytalan. Jelenleg is vizsgálják az esetet, és hamarosan megtudjuk, hogy a harmadik, vagy a negyedik hely a miénk.”

Nem csak ez volt az egyetlen interjú, amit a csapatfőnök adott a futam után. Ted Kravitz, a BBC boxutcai riportere például a következőket tudta meg tőle: “Trulli azután visszavette pozícióját a biztonsági autós fázisban, amit általában nem tehetsz meg. Tudom, hogy az FIA jelenleg is vizsgálja az esetet.”

A McLaren nincs könnyű helyzetben, hiszen visszaesőnek számít a 2007-es kémügy miatt, mikor a vezetőség szintén hamis vallomást tett, mikor azt állította, főtervezőjén, Mike Coughlanon kívül, senki nem tudott arról, hogy birtokukban vannak a Ferrari titkos technikai információi.

A wokingi alakulatot akkor kizárták a konstruktőrök versenyéből, és 100 millió dolláros pénzbírság befizetésére kötelezték. Most is kemény ítéletre lehet számítani.

A legtöbben arra tippelnek, hogy néhány versenyről eltiltják a McLarent.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!